[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 2 - ( 12-1395 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 202-167 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در مدارس از دیدگاه معلمان
حسین مطهری‌نژاد*، بتول وزیری شهربابک
چکیده:   (4248 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در مدارس از دیدگاه معلمان انجام شد. برای این منظور یک نمونه 308 نفری از معلمان مدارس شهرستان شهربابک به صورت طبقه‌ای انتخاب شد. با استفاده از دو پرسشنامه که گویه‌های آنها از پژوهش‌های قبلی اقتباس شده بود، داده‌های مورد نیاز در خصوص متغیرهای پژوهش گردآوری و برای تحلیل آنها از روش تحلیل مسیر استفاده شد. یافته­ها نشان داد که از بین عوامل مورد بررسی، پیوند فناوری اطلاعات با هدف‌های مدرسه و همچنین آموزش و فرهنگ سازی بر سهولت و سودمندی درک شده کاربرد فناوری اطلاعات اثر مثبت و معناداری دارند. اما اثر سایر عوامل مدیریتی و سازمانی بر سهولت و سودمندی درک شده کاربرد فناوری اطلاعات معنادار نبود. در ضمن، اثر ابعاد مدل پذیرش فناوری بر یکدیگر (سهولت درک شده بر سودمندی درک شده، سهولت و سودمندی درک شده بر نگرش نسبت به کاربرد فناوری اطلاعات، سودمندی درک شده و نگرش نسبت به کاربرد بر تمایل برای کاربرد فناوری اطلاعات) مثبت و معنادار بود. سرانجام، نتیجه گیری شد که باید بین عوامل مدیریتی و سازمانی با پذیرش فناوری اطلاعات توسط معلمان هماهنگی ایجاد شود تا در بلندمدت کاربرد موفقیت آمیز فناوری اطلاعات در مدارس افزایش یابد.
 
 
واژه‌های کلیدی: فناوری اطلاعات، مدل پذیرش فناوری، عوامل مدیریتی، عوامل سازمانی، معلمان
متن کامل [PDF 367 kb]   (2027 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1396/2/24 | پذیرش: 1396/2/24 | انتشار: 1396/2/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Managerial and Organizational Factors Affecting Information Technology Acceptance in Schools: Teachers’ Viewpoints. MEO 2017; 5 (2) :167-202
URL: http://journalieaa.ir/article-1-85-fa.html

مطهری‌نژاد حسین، وزیری شهربابک بتول. عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در مدارس از دیدگاه معلمان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (2) :167-202

URL: http://journalieaa.ir/article-1-85-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645