[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 111-89 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و پیاده‌سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره‌های‌ آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه‌ای تهران)
غلامرضا شمس مورکانی*، خالد میراحمدی، حامد عباسی کسانی، امیرسعید دشتی، پریسا محسنی
دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (3519 مشاهده)
 
 چکیده
هدف پژوهش حاضر، طراحی و پیاده­سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره­های­ آموزشی با منطق ROE در شرکت برق منطقه­ای تهران می­باشد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و توسعه­ای و به لحاظ نحوه­ی گردآوری اطلاعات از نوع آمیخته (کیفی کمی) می­باشد. رویکرد طرح ارزشیابی و چهارچوب در نظر گرفته شده سطح چهار الگوی کرک پاتریک (2016) با منطق ROE می‌‌باشد. برای محاسبه نتایج سازمانی دوره­های­ آموزشی منتخب شرکت برق (اصول مانور شبکه، تجهیزات پُست، سیستم زمین، و پُست شیخ بهایی) ضمن بررسی سیلابس دوره­های اجرا شده، با کارکنان شرکت کننده در دوره­ها و نیز سرپرستان آن­ها، مصاحبات فردی و گروهی صورت گرفت و ضمن تدوین شاخص­های مربوط به نتایج سازمانی مورد انتظار از دوره­های آموزشی برگزار شده، اثربخشی این دوره­ها از دیدگاه سرپرستان آن­ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بررسی (نتایج سازمانی حاصل از دوره­های آموزشی مبنی بر بازگشت انتظارات) نشان داد که دوره­های آموزشی برگزار شده بر بهبود نتایج سازمانی تأثیر مثبتی داشته است و دوره­های آموزشی برگزار شده در شرکت برق منطقه­ای تهران، بهبود نتایج سازمانی را در قالب شاخص­های خلاقیت و نوآوری (42/0)، بهبود جوکاری (38/0)، بهبود نگرش­ها و احساسات (46/0) و بهبود عادات کاری (43/0) به­عنوان شاخص­های نرم و کاهش دوباره­کاری (38/0)، تشخیص نقاط آسیب­پذیر (46/0)، کاهش نرخ خطای کارکنان (47/0)، بهبود مدیریت زمان (46/0)، کاهش گزارشات مربوط به تأخیر در انجام کارهای محوله (37/0)، کاهش زمان بیکاری دستگاه­ها و تجهیزات کاری (39/0)، و جلوگیری از خاموشی شبکه (47/0) به­عنوان شاخص­های سخت در پی داشته است.
 
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی اثربخشی، مدل کرک پاتریک، بازگشت انتظارات (ROE).
متن کامل [PDF 505 kb]   (2035 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1398/3/11 | پذیرش: 1398/3/11 | انتشار: 1398/3/11
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and Implementing Training Outcome Evaluation Program Using ROE Logic (Case Study: Tehran Regional Electric Company) . MEO 2019; 7 (2) :89-111
URL: http://journalieaa.ir/article-1-110-fa.html

شمس مورکانی غلامرضا، میراحمدی خالد، عباسی کسانی حامد، دشتی امیرسعید، محسنی پریسا. طراحی و پیاده‌سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره‌های‌ آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه‌ای تهران) . نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1397; 7 (2) :89-111

URL: http://journalieaa.ir/article-1-110-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645