[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 38-13 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل داده بنیاد مؤلفه‌های رفتار مدیریتی به منظور ارائه مدل برای نظام آموزش عالی ایران
محمد علی کلانتری*، جلیــل بهــارستـان، محمد علی نادی
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان
چکیده:   (3154 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه‌های رفتار مدیریتی به منظور ارائه مدل برای نظام آموزش عالی ایران، از نوع کیفی و به روش نظریه داده‌بنیاد- رویکرد عینی‌گرایی اشتراوس و کربین با بهره‌گیری از منطق پارادایمی انجام گرفت. با استفاده از روش نمونه‌گیری نظری، مشارکت کنندگان در پژوهش شامل 38 نفر از رؤسا و معاونین دانشگاه‌های کشور؛ اعم از دولتی، آزاد، پیام‌نور، فرهنگیان و غیرانتفاعی که در ارتباط با موضوع پژوهش صاحب نظر بودند انتخاب شدند و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته داده‌ها جمع‌آوری و اشباع نظری حاصل گردید. ساختار اصلی تحلیل داده‌ها بر مبنای سه شیوه کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی بود. ابتدا داده‌های حاصل از مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته مورد تحلیل قرار گرفت و مفاهیم جزیی از داده‌ها استخراج شد. بر اساس مفاهیم جزیی، 160 مفهوم کلی شکل گرفت و بر اساس مفاهیم کلی 20 مقوله‌ فرعی ایجاد شد. پس از بازنگری مفاهیم جزیی، مفاهیم کلی و مقوله‌های فرعی، ارتباط آن‌ها با مقوله‌های اصلی مشخص گردید. جهت یکپارچه‌سازی مؤلفه‌ها، از تکنیک استفاده از نمودار، بهره‌گیری و مدل رفتار مدیریتی در نظام آموزش عالی ایران تدوین شد. نتایج نشان داد که ایجاد یک جریان طبیعی و سالم از تئوری، تحقیق و عمل در ارتباط با مفاهیم و مقوله‌های رفتار مدیریتی، می‌تواند در بازاندیشی، بازسازی و بازآفرینی مجدد این مؤلفه‌ها به مدیران کمک نماید و افزایش بازده فردی، گروهی، سازمانی و اجتماعی را در پی داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: جامعه‌شناسی مدیریت، رفتار سازمانی، رفتار مدیریتی، روان‌شناسی مدیریت، مدیریت منابع انسانی.
متن کامل [PDF 627 kb]   (1170 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1397/7/25 | پذیرش: 1398/1/20 | انتشار: 1398/6/1
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The grounded theory qualitative of the managerial behavior components for formulate of model for Iran's higher education system. MEO 2019; 8 (1) :13-38
URL: http://journalieaa.ir/article-1-116-fa.html

کلانتری محمد علی، بهــارستـان جلیــل، نادی محمد علی. تحلیل داده بنیاد مؤلفه‌های رفتار مدیریتی به منظور ارائه مدل برای نظام آموزش عالی ایران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (1) :13-38

URL: http://journalieaa.ir/article-1-116-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645