[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( 1-1402 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 74-45 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش رهبری بصیر مدیران مدارس در تمایل به تغییر معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی استان کردستان)
پروانه محمدی ، سیروس قنبری*
انشگاه بوعلی سینا
چکیده:   (1106 مشاهده)
هدف پژوهش بررسی نقش رهبری بصیر مدیران مدارس در تمایل به تغییر معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی استان کردستان بودند که از این جامعه با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی و بر مبنای فرمول کوکران نمونه‌ای به حجم 364 معلم انتخاب شد. روش پژوهش کمی از نوع مطالعات همبستگی و رویکرد مدل‌سازی معادله ساختاری کوواریانس محور است. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌های رهبری بصیر ، یادگیری سازمانی و تمایل به تغییر استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها با استفاده از روش محتوایی و تحلیل عاملی تأییدی و پایایی پرسشنامه­ها با روش  آلفای کرانباخ (بالاتر از 7/0) مورد تأیید قرار گرفت. جهت تحلیل داده‌ها از مدل یابی معادلات ساختاری به‌وسیله نرم‌افزار lisrel استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری بصیر مدیران و یادگیری سازمانی معلمان اثر مستقیم مثبت بر تمایل به تغییر معلمان در سطح 05/0 دارند؛ رهبری بصیر مدیران مدارس به‌واسطه یادگیری سازمانی معلمان اثر غیرمستقیم مثبت بر تمایل به تغییر معلمان در سطح 05/0 دارد؛ همچنین رهبری بصیر مدیران مدارس و یادگیری سازمانی معلمان قادر به تبیین 23/0 واریانس تمایل به تغییر معلمان هستند.
 
شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: رهبری بصیر مدیران مدارس، یادگیری سازمانی معلمان، تمایل به تغییر معلمان، دوره ابتدایی
متن کامل [PDF 1399 kb]   (307 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1401/4/29 | پذیرش: 1401/9/26 | انتشار: 1402/2/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadi P, Ghanbari S. The role of Visionary Leadership of school principals on Desire to change teachers through organizational learning mediation )Case study: Elementary school teachers in Kurdistan province. MEO 2023; 12 (1) : 2
URL: http://journalieaa.ir/article-1-492-fa.html

محمدی پروانه، قنبری سیروس. نقش رهبری بصیر مدیران مدارس در تمایل به تغییر معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی استان کردستان). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (1) :45-74

URL: http://journalieaa.ir/article-1-492-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( 1-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645