[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 130-103 برگشت به فهرست نسخه ها
بــررسی تــأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمـومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان
محمدرضا بهرنگی، امیـر مرادی*، محسن کردلو
دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
چکیده:   (2330 مشاهده)
پژوهش با هدف بررسی تأثیر تدریس در داربست الگوی ­رهبری ‌و‌ مدیریت ­آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان در درس "فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی" با روش شبه آزمایشی و با استفاده از طرح دو گروهی پیش‌آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری کلیه‌ 170 دانشجویان کارشناسی مشاوره­ و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه درس انتخابی فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی ترم اول سال تحصیلی 99-1398 بودند. این نمونه با روش نمونه­گیری در دسترس در دو کلاس مجزا بمدت شش هفته آموزش دیدند. در گروه آزمایش از الگوی رهبری‌ و مدیریت ‌آموزش و در گروه گواه از تدریس سنتی/سخنرانی استفاده شد. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه اثربخشی یادگیری کیم (2008) و پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی اثربخشی الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر اساس مدل کرک پاتریک (1992) بود. در تحلیل داده­های آماری از آزمون­های T مستقل، فرمول اندازه‌ اثر و تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته‌ها نشان داد تدریس فلسفه‌ رسمی و عمومی در داربست مراحل رهبری الگوی مدیریت آموزش منجر به تفاوت معنادار و مثبت سطح یادگیری، موفقیت تحصیلی و رضایت‌مندی دانشجویان از استاد در مقایسه با گروه گواه می­شود. بنابراین می­توان به تأثیر مثبت و معنادار تدریس فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی در داربست الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر افزایش یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان و ادامه و گسترش استفاده از آن در کل سال و آموزش مباحث دیگر امیدوار بود.
 
واژه‌های کلیدی: الگوی مدیریت آموزش، موفقیت کلاسی، یادگیری اثربخش، فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی.
متن کامل [PDF 352 kb]   (1131 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1398/9/30 | پذیرش: 1398/11/30 | انتشار: 1398/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating The Effect of Teaching “Philosophy of Formal and Public Education” in Farhangian University within the scaffolding of Leadership and Management Education Model on Students’ Learning and Academic Achievement. MEO 2020; 8 (2) :103-130
URL: http://journalieaa.ir/article-1-131-fa.html

بهرنگی محمدرضا، مرادی امیـر، کردلو محسن. بــررسی تــأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمـومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (2) :103-130

URL: http://journalieaa.ir/article-1-131-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645