کارپوشه بهعنوان یک روش آموزش و سنجش نه تنها به رشد مهارتهای سنجش شخصی و پیشرفت تحصیلی کمک میکند. بلکه راهبردهای فراشناختی را نیز گسترش میدهد ، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منشهای تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. پژوهش توصیفی - کاربردی حاضر در سال ۱۴۰۰ با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی ۱۳ نفر با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی جامعه آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد ۱۶۶۵ نفر که تعداد ۳۱۲ نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها ازپرسشنامههای محققساخته کارپوشه الکترونیکیبا میزان آلفای کرونباخ برابر ۰/۸۸۴و روایی کل برابر ۶۵۸/۰، و پرسشنامه منش تفکر حیاتی با مقدار آلفای کرونباخ برابر با ۰/۸۸۰و روایی کل برابر ۰/۵۳۰ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. مقادیر R۲ برای همه ابعاد پرسشنامه کارپوشه الکترونیکی در سطح بالاتر از قوی میباشد. لذا بین متغیر کارپوشه الکترونیکی با همه ابعاد آن رابطه قوی مثبت و معناداری وجود دارد. با توجه به مقادیر R۲ (۰/۵۱۰) و ضرایب مسیر (۰/۵۹۰) بین دو متغیر، تاثیر کار پوشه الکترونیکی بر منش های تفکردر سطح فراتر از متوسط قرار دارد. لذا میتوان نتیجه گرفت که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مثبت و معنیدار شده است.
Tashi Shamsabadi M, Taghvaie yazdi M, Niazazari K. The Impact of the Electronic Portfolio on the Thinking Disposition at Shahid Beheshti University of Medical Sciences. MEO 2022; 11 (3) :135-151 URL: http://journalieaa.ir/article-1-414-fa.html
تاشی شمس آبادی مریم، تقوایی یزدی مریم، نیازآذری کیومرث. تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منشهای تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (3) :135-151