TI - Assessing and Evaluating the Quality assurance of New Teachers Training and Development Programs Using the Importance-Performance Analysis Model PT - JOURNAL ARTICLE TA - ieaajournal JN - ieaajournal VO - 8 VI - 1 IP - 1 4099 - http://journalieaa.ir/article-1-127-fa.html 4100 - http://journalieaa.ir/article-1-127-fa.pdf SO - ieaajournal 1 AB  - هدف اصلی پژوهش حاضر، ارزیابی تضمین کیفیت در آموزش نومعلمان با روش تحلیل اهمیت ـ عملکرد بود. روش پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی که در آن، داده­های کیفی و کمی مورد نیاز، از طریق مصاحبه و دو پرسشنامه احصاء شده از مصاحبه­ها، جمع آوری شدند. نمونه آماری در بخش کمی به کمک روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای شامل 110 شرکت­کننده در دوره آموزشی و 25 مدرس و در بخش کیفی با شیوه نمونه­گیری هدفمند تعداد 30 شرکت­کننده و 16 مدرس به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور تعیین روایی داده­های کیفی، از روش چک کردن اعضاء و جهت تعیین روایی پرسشنامه­ها، از نظر متخصصان استفاده به عمل آمد. همچنین پایایی پرسشنامه­ها، با استفاده از روش آلفای کرونباخ (88/0 برای پرسشنامه فراگیران و 79/0 برای پرسشنامه مدرسان)، محاسبه گردید. به منظور تحلیل داده­ها، از روش تحلیل محتوای کیفی مصاحبه و همچنین روش­های آماری شامل همبستگی پیرسون و اسپیرمن، ضریب تعیین، آزمون t همبسته و فرمول نمره افتراقی، استفاده شد. در نهایت پس از شناسایی مؤلفه­های کیفیت در آموزش منابع انسانی، با روش تحلیل اهمیت­ـ عملکرد، ماتریس تضمین کیفیت آموزش منابع انسانی جدیدی مشتمل بر 48 مؤلفه برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی سیستیم آموزشی ایران ارائه گردید. نتایج نشان داد که مدرسان و فراگیران به طور مشترک شاخص­های مطلوب و مناسب بودن مرکز آموزشی، تناسب مدت زمان دوره با حجم محتوا، همسطح بودن نسبی نو معلمان به لحاظ دانش و مهارت­های مربوطه، و تسلط نو معلمان به مطالب پیش نیاز یادگیری محتوای دوره آموزشی، را به عنوان مهمترین شاخصهای تضمین کیفیت آموزش نو معلمان عنوان کرده اند. CP - IRAN IN - LG - eng PB - ieaajournal PG - 289 PT - Research YR - 2019