RT - Journal Article T1 - The Effect of Organizatioal Learning on Organizatioal Agility with the Mediation Role of Psychological Empowerment JF - ieaajournal YR - 2020 JO - ieaajournal VO - 9 IS - 1 UR - http://journalieaa.ir/article-1-148-fa.html SP - 259 EP - 278 K1 - Organizational learning K1 - Organizational agility K1 - Psychological empowerment. AB - هدف اصلی پژوهش حاضر، سنجش تاثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمان با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی در شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان می‌باشد. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری کارکنان شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان می‌باشد. حجم نمونه با استفاده فرمول کوکران 217 نفر تعیین شد که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه نیفه (برای یادگیری سازمانی)، پرسشنامه شریفی و ژانگ (برای چابکی سازمانی) و پرسشنامه اسپریتزر (برای توانمندسازی روانشناختی) استفاده شد که روایی محتوایی آنها به تایید خبرگان رسید و پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ (به ترتیب برابر با 954/0، 865/0 و 904/0) تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نرم افزار SPSS و Amos بکار گرفته شد. یافته‌ها نشان داد تاثیر یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بر چابکی سازمانی، و تاثیر یادگیری سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی، مثبت و معنی‌دار می‌باشند ولی توانمندسازی روانشناختی نقش میانجی را در رابطه بین یادگیری سازمانی و چابکی سازمانی ایفا نمی‌کند. می‌توان چابکی سازمانی را از طریق ارتقای یادگیری سازمانی و همچنین توانمندسازی کارکنان افزایش داد. LA eng UL http://journalieaa.ir/article-1-148-fa.html M3 ER -