@ARTICLE{, author = {}, title = {School principals and Virtual social networksA deliberation on weaknesses, strengths, opportunities and threats and introducing the strategies}, volume = {7}, number = {1}, abstract ={هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکه­های اجتماعی مجازی بود. این پژوهش از نوع پژوهش­های کیفی بود که با استفاده از روش تحلیل محتوا و با رویکرد ارزیابی انجام شد. مشارکت کنندگان در مطالعه20 نفر از مدیران مدارس و 10 نفر از کارشناسان فناوری واحدهای آموزشی و اداری بودند که با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و گلوله­برفی انتخاب شدند. داده­ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکه­های اجتماعی، در دو بعد داخلی و خارجی و در ارتباط با حوزه­های کارکردی مدیران مورد توجه بود. در بعد خارجی، فرصت­ها و تهدیدهای شبکه­های اجتماعی برای مدارس به طور اعم و برای مدیران مدارس به طور اخص و در بعد داخلی، نقاط قوت و ضعف کلی مدارس در ارتباط با شبکه­های اجتماعی، بررسی گردید. پس از جمع­آوری و تحلیل محتوای پاسخ­ها با استفاده از روش کدگذاری در سطح باز و محوری، تعداد 44 فرصت و به همین تعداد تهدیدهای احتمالی شبکه­های اجتماعی مجازی برای مدیران مدارس و نقاط قوت و ضعف درونی مدارس شناسایی گردید. سپس راهبردهای لازم جهت استفاده از فرصت­ها و نقاط قوت، همچنین مرتفع­سازی نقاط ضعف و مقابله با تهدیدهای شبکه ­های اجتماعی بیان گردید. }, URL = {http://journalieaa.ir/article-1-103-fa.html}, eprint = {http://journalieaa.ir/article-1-103-fa.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Managing Education In Organizations}, doi = {}, year = {2018} }