%0 Journal Article %T The Effect of the Use of Educational Media on the Academic Achievement and Creativity of the High school Students %J Quarterly Journal of Managing Education In Organizations %V 8 %N 1 %U http://journalieaa.ir/article-1-123-fa.html %R %D 2019 %K creativity, modern technology, e-learning, students, academic achievement, %X این پژوهش با هدف تعیین تأثیر رسانه‌های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دوره‌ی متوسطه دوم بخش قره چای انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش، نیمه‌آزمایشی می‌باشد که در آن از طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 284 نفر از دانش آموزان دوره‌ی متوسطه دوم بخش قره چای شهرستان خنداب در سال تحصیلی 98- 97 بود. نمونه آماری ما تعداد 60 نفر از دانش آموزان دوره‌ی متوسطه دوم بخش قره چای شهرستان خنداب در سال تحصیلی 98- 97 بود که به صورت غیرتصادفی و هدفمند انتخاب شده اند. از بین کلاس‌های نمونه آماری که شامل 3 کلاس20 نفره بودند. داده‌های پژوهش با ابزارهای پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شد. روایی پرسشنامه‌ها از طریق روایی صوری و محتوایی؛ و پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای میزان خلاقیت کل، مقیاس سیالی، مقیاس انعطاف پذیری، ابتکار و بسط به ترتیب نتایج 87%، 87%، 81/0، 37% و 70% گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش آمار توصیفی، از گزارش فراوانی، میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از روش تجزیه و تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد بین نمرات خلاقیت و مؤلفه‌های آن در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد و همچنین بین نمرات پیشرفت تحصیلی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد. لذا براین اساس می‌توان از فناوری نوین و آموزش الکترونیکی جهت رشد خلاقیت و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد. %> http://journalieaa.ir/article-1-123-fa.pdf %P 185-201 %& 185 %! %9 Research %L A-10-1-99 %+ %G eng %@ 2322-1429 %[ 2019