RT - Journal Article T1 - The effect of flipped class approach on math learning of students in multi-grade classes JF - ieaajournal YR - 2022 JO - ieaajournal VO - 10 IS - 4 UR - http://journalieaa.ir/article-1-349-fa.html SP - 41 EP - 60 K1 - flipped Class K1 - Learning Math K1 - Multiple Classes K1 - Semi-Experimental AB - هدف این مطالعه، بررسی تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانش‌­آموزان کلاس­های چندپایه است. این پژوهش از نوع طرح­های نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس­‌آزمون- پیگیری با گروه کنترل است. پس از مطالعه و طراحی آموزشی، 36 نفر از دانش‌­آموزان ابتدایی مشغول به تحصیل در دو آموزشگاه چندپایه در سال تحصیل1400-1399 در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ صورت داوطلب آزاد در این پژوهش شرکت کردند. مشارکت­‌کنندگان با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شده و گروه آزمایشی برای 10 جلسه (هر هفته یک جلسه) با استفاده از روش رویکرد کلاس معکوس تحت آموزش قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از آزمون تحلیل واریانس با اندازه­‌گیری مکرر استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس با اندازه­‌گیری مکرر نشان داد که تفاوت معناداری در میانگین مؤلفه‌های یادگیری ریاضی (05/0 P<) بین گروه کنترل و آزمایش وجود دارد؛ لذا آموزش با رویکرد کلاس معکوس موجب افزایش یادگیری ریاضی در دانش‌­آموزان در کلاس­های چندپایه شده است. به­علاوه نتایج نشان می­‌دهد که استفاده از رویکرد کلاس معکوس در افزایش یادگیری ریاضی در دانش­‌آموزان در کلاس­های چندپایه در طول زمان ثبات دارد. LA eng UL http://journalieaa.ir/article-1-349-fa.html M3 10.52547/meo.10.4.41 ER -