[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 58-29 برگشت به فهرست نسخه ها
نقـش مدیریت 3I بر کیفیـت یادگیـری آمـوزش مجـازی با تاکیـد بر نقـش تعدیل گـر تـاب‌آوری معلمان در دوران COVID-19
سوسن قوپرانلو ، مریم حافظیان*
بجنورد- دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنورد
چکیده:   (1090 مشاهده)
 هدف از این پژوهش بررسی نقش مدیریت سه آی بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی با تاکید بر نقش تعدیل گر تاب­ آوری معلمان در دوران کووید ۱۹ بود. پژوهش از نوع کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیل مسیر می باشد .جامعه آماری کلیه معلمان متوسطه دوم آموزش و پرورش شهر بجنورد که تعداد آن 611 نفر بوده که به علت مناطق گوناگون (روستایی و شهری ) و متناسب با هر دو جنس ( مونث و مذکر ) از نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای با انتساب متناسب 234 نفر انتخاب گردیدند . ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه بوده است که به ترتیب از سه پرسشنامه کیفیت یادگیری آموزش مجازی، تاب آوری و مدیریت سه آی استفاده شد. پایایی هر سه پرسشنامه با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 78/0، 89/0 و 75/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی همچون آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر ، آزمون t به کمک نرم افزار spss و نرم افزار lisrel استفاده شد . نتایج نشان داد اثر مستقیم مدیریت سه آی ( ایده ، اطلاعات ، هوش ) معلمان بر تاب­آوری معلمان مثبت و معنادار بود و مدیریت  سه آی بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی اثر مستقیم مثبت دارد و  ضریب اثر مستقیم تاب آوری بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی نیز قابل توجه بود. علاوه بر اثرات مستقیم ، اثر غیرمستقیم مدیریت به شیوه­ی سه آی از طریق تاب آوری بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی مثبت و معنادار بود. به عبارت دیگر مدیریت سه آی می تواند هم بصورت مستقیم و هم غیرمستقیم ، کیفیت یادگیری آموزش مجازی را تحت تاثیر قرار دهد . طبق آزمون t در متغیر جنسیت تفاوت معناداری میان دو گروه همکاران ( زن و مرد ) نسبت به میزان مدیریت به شیوه سه آی وجود ندارد .
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت 3I، کیفیت یادگیری آموزش مجازی، تاب آوری، معلمان متوسطه دوم، کووید 19
متن کامل [PDF 9188 kb]   (271 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1401/3/17 | انتشار: 1401/8/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghooparanloo S, hafezian M. Role 3I Management on the quality of learning Virtual education with emphasis on the moderating role of teacher retaliation during COVID-19. MEO 2022; 11 (3) :29-58
URL: http://journalieaa.ir/article-1-409-fa.html

قوپرانلو سوسن، حافظیان مریم. نقـش مدیریت 3I بر کیفیـت یادگیـری آمـوزش مجـازی با تاکیـد بر نقـش تعدیل گـر تـاب‌آوری معلمان در دوران COVID-19. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (3) :29-58

URL: http://journalieaa.ir/article-1-409-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645