[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 346-323 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی مفهومی برای تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان
احمد محمدپور ، حیدر تورانی* ، بیژن عبدالهی
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، تهران، ایران
چکیده:   (1905 مشاهده)
این پژوهش با هدف طراحی و تدوین الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان اجرا شد. برای تحقق این هدف ، از روش‌ پژوهش کیفی عام استفاده شد. جامعه مورد مطالعه پژوهش شامل صاحب‌نظران، مدیران حوزه ستادی و مدیران امور پردیس‌های استان‌های دانشگاه فرهنگیان بود که تعداد 30 نفر از آنان به روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع بیشینه تغییرات به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه ساختارمند استفاده شد که روایی آن از منظر 4 نفر متخصص موضوعی برابر با 48/0 و پایایی آن نیز برابر با 75/0 بود. داده‌ها نیز به روش تحلیل مضمون و با استفاده از نرم‌افزار تحلیل داده‌های کیفی مکس کیو دی‌ای تحلیل شد. بر اساس یافته‌های این پژوهش، 87 نشانگر (مضمون) برای تربیت دانشجو معلم کارآفرین شناسایی شد. این نشانگرها پس از کدگذاری به 9 مؤلفه تقسیم و درنهایت به ابعاد 4 گانه تبدیل گردید. مؤلفه‌های تربیت دانشجو معلم کارآفرین عبارت بود از: حمایت اداری و پشتیبانی دانشگاه، استقرار نظام کارآفرینی در چشم‌اندازها و رسالت‌های دانشگاه، رهبری کارآفرینانه، فرهنگ نوآوری و خلاقیت، شایستگی‌های کارآفرینانه، آموزش رسمی، آموزش غیررسمی، مراکز رشد و پژوهانه. ابعاد 4 گانه الگوی تربیت دانشجو معلم کارآفرین نیز شامل اداری و مالی، فرهنگ‌سازی کارآفرینانه، آموزش رسمی و غیررسمی، پژوهش و فناوری بود.
واژه‌های کلیدی: کارآفرینی، الگو، دانشجو معلم، دانشگاه فرهنگیان
متن کامل [PDF 455 kb]   (1130 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/7/13 | پذیرش: 1399/9/16 | انتشار: 1399/11/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadpour A, toorani H, Abdollahi B. Providing a conceptual model for entrepreneurial teacher-student training at Farhangian University. MEO 2021; 9 (2) :323-346
URL: http://journalieaa.ir/article-1-172-fa.html

محمدپور احمد، تورانی حیدر، عبدالهی بیژن. ارائه الگوی مفهومی برای تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :323-346

URL: http://journalieaa.ir/article-1-172-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645