[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 206-185 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدل علی عوامل موثر بر وفاداری به برند دانشگاهی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز
سعید طالبی* ، محمد حسن صیف ، مریم باقری ، مرضیه تاجوران
دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (1955 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری به برند دانشگاهی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی شیراز بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز به تعداد 9300 نفر بود که از آن بین با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه ای تصادفی، تعداد 191 نفر انتخاب شدند. نمونه مورد بررسی از طریق پرسشنامه‌های تصویر برند ، شیفتگی به برند ، تعهد به برند، وفاداری به برند، اعتماد به برند، رضایتمندی برند و عملکرد برند مورد سنجش قرار گرفتند. روایی این پرسشنامه ها توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت و پایایی نیز، از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب(92/0)، (80/0)، (80/0)، (93/0)، (81/0)، (85/0) و (93/0) محاسبه گردید.داده‌های گردآوری‌شده با روش تحلیل مسیر و بهره گیری از نرم افزار لیزرل8.8 و اس پی اس اس 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از آزمون معنی‌داری ضریب همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج گویای آن است که ااگوی ارائه شده در تحقیق از برازش مطلوب برخوردار است. در این پژوهش تصویر ذهنی از برند بر وفاداری به برند از طریق واسطه‌گری شیفتگی به برند و تعهد به برند دارای اثر غیرمستقیم است. اعتماد به برند بر وفاداری به برند از طریق واسطه‌گری شیفتگی به برند و تعهد به برند دارای اثر غیرمستقیم است. رضایتمندی از برند بر وفاداری به برند از طریق واسطه‌گری شیفتگی به برند و تعهد به برند دارای اثر غیرمستقیم است. شیفتگی به برند بر وفاداری به برند از طریق واسطه‌گری تعهد به برند دارای اثر غیرمستقیم است.
واژه‌های کلیدی: وفاداری به برند، اعتماد به برند، تصویر برند، شیفتگی به برند و عملکرد برند.
متن کامل [PDF 370 kb]   (758 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/7/29 | پذیرش: 1399/11/1 | انتشار: 1399/11/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

talebi S, Seif M H, Bagheri M, Tajvaran M. Presenting a Causal Model of Factors Affecting University Brand loyalty among Postgraduate Students of Shiraz University. MEO 2021; 9 (2) :185-206
URL: http://journalieaa.ir/article-1-177-fa.html

طالبی سعید، صیف محمد حسن، باقری مریم، تاجوران مرضیه. ارائه مدل علی عوامل موثر بر وفاداری به برند دانشگاهی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :185-206

URL: http://journalieaa.ir/article-1-177-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645