تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منشهای تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
|
مریم تاشی شمس آبادی ، مریم تقوایی یزدی* ، کیومرث نیازآذری |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ایران |
|
چکیده: (1107 مشاهده) |
کارپوشه بهعنوان یک روش آموزش و سنجش نه تنها به رشد مهارتهای سنجش شخصی و پیشرفت تحصیلی کمک میکند. بلکه راهبردهای فراشناختی را نیز گسترش میدهد ، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش های تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. پژوهش توصیفی - کاربردی حاضر در سال ۱۴۰۰ با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی ۱۳ نفر با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی جامعه آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد ۱۶۶۵ نفر که تعداد ۳۱۲ نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها ازپرسشنامههای محققساخته کارپوشه الکترونیکی با میزان آلفای کرونباخ برابر ۰/۸۸۴و روایی کل برابر ۶۵۸/۰، و پرسشنامه منش تفکر حیاتی با مقدار آلفای کرونباخ برابر با ۰/۸۸۰و روایی کل برابر ۰/۵۳۰ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. مقادیر R۲ برای همه ابعاد پرسشنامه کارپوشه الکترونیکی در سطح بالاتر از قوی میباشد. لذا بین متغیر کارپوشه الکترونیکی با همه ابعاد آن رابطه قوی مثبت و معناداری وجود دارد. با توجه به مقادیر R۲ (۰/۵۱۰) و ضرایب مسیر (۰/۵۹۰) بین دو متغیر، تاثیر کار پوشه الکترونیکی بر منش های تفکر در سطح فراتر از متوسط قرار دارد. لذا می توان نتیجه گرفت که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مثبت و معنی دار شده است.
|
|
واژههای کلیدی: کارپوشه الکنرونیکی، منش تفکر، دانشگاه علوم پزشکی |
|
متن کامل [PDF 5653 kb]
(256 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش در آموزش عالی دریافت: 1400/10/8 | پذیرش: 1401/4/10 | انتشار: 1401/8/17
|
|
|
|