[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 85-59 برگشت به فهرست نسخه ها
کارراهه شغلی و خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه‌ای (مطالعه موردی: استان همدان)
محمدرضا اردلان*، مدینه همتی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، ایران
چکیده:   (3487 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کارراهه شغلی با خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده­ها توصیفی- همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان به تعداد 156 نفر می­باشد که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای 111 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد. برای گردآوری داده­های پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی مربیان تی اسچانن تی موران و وولفولک و کارراهه شغلی بیگلیاردی و همکاران استفاده شد. روایی سازه پرسشنامه­های پژوهش از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه­ها نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه خودکارآمدی 93/0 و برای پرسشنامه کارراهه شغلی 94/0 به دست آمد. داده­های تحقیق پس از جمع آوری در دو سطح توصیفی(میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی(تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون گام به گام و مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS19  و LISREL8.8 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که وضعیت خودکارآمدی و کارراهه شغلی مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان بالاتر از سطح متوسط(3) است. نتایج ضریب همبستگی نشان داد که بین کارراهه شغلی و خودکارآمدی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، هم­چنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که مؤلفه سبک زندگی(33/0) قدرت پیش بینی خودکارآمدی مربیان را دارند. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که اثر کارراهه شغلی بر خودکارآمدی معنی داری مثبت و معنادار است.
 
 
واژه‌های کلیدی: کارراهه شغلی، خودکارآمدی، مربیان فنی و حرفه­ای.
متن کامل [PDF 418 kb]   (1522 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1397/2/5 | پذیرش: 1397/2/5 | انتشار: 1397/2/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Job Career and Self-efficacy of vocational trainers (Case study: Hamedan Province) . MEO 2018; 6 (2) :59-85
URL: http://journalieaa.ir/article-1-96-fa.html

اردلان محمدرضا، همتی مدینه. کارراهه شغلی و خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه‌ای (مطالعه موردی: استان همدان). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1396; 6 (2) :59-85

URL: http://journalieaa.ir/article-1-96-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645