TY - JOUR T1 - Role 3I Management on the quality of learning Virtual education with emphasis on the moderating role of teacher retaliation during COVID-19 TT - نقـش مدیریت 3I بر کیفیـت یادگیـری آمـوزش مجـازی با تاکیـد بر نقـش تعدیل گـر تـاب‌آوری معلمان در دوران COVID-19 JF - ieaajournal JO - ieaajournal VL - 11 IS - 3 UR - http://journalieaa.ir/article-1-409-fa.html Y1 - 2022 SP - 29 EP - 58 KW - 3I Management KW - Quality of learning e-learning KW - resilience KW - secondary school teachers KW - Covid 19 N2 - هدف از این پژوهش بررسی نقش مدیریت سه آی بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی با تاکید بر نقش تعدیل گر تاب­ آوری معلمان در دوران کووید ۱۹ بود. پژوهش از نوع کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع تحلیل مسیر می باشد .جامعه آماری کلیه معلمان متوسطه دوم آموزش و پرورش شهر بجنورد که تعداد آن 611 نفر بوده که به علت مناطق گوناگون (روستایی و شهری ) و متناسب با هر دو جنس ( مونث و مذکر ) از نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای با انتساب متناسب 234 نفر انتخاب گردیدند . ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه بوده است که به ترتیب از سه پرسشنامه کیفیت یادگیری آموزش مجازی، تاب آوری و مدیریت سه آی استفاده شد. پایایی هر سه پرسشنامه با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 78/0، 89/0 و 75/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی همچون آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر ، آزمون t به کمک نرم افزار spss و نرم افزار lisrel استفاده شد . نتایج نشان داد اثر مستقیم مدیریت سه آی ( ایده ، اطلاعات ، هوش ) معلمان بر تاب­آوری معلمان مثبت و معنادار بود و مدیریت سه آی بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی اثر مستقیم مثبت دارد و ضریب اثر مستقیم تاب آوری بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی نیز قابل توجه بود. علاوه بر اثرات مستقیم ، اثر غیرمستقیم مدیریت به شیوه­ی سه آی از طریق تاب آوری بر کیفیت یادگیری آموزش مجازی مثبت و معنادار بود. به عبارت دیگر مدیریت سه آی می تواند هم بصورت مستقیم و هم غیرمستقیم ، کیفیت یادگیری آموزش مجازی را تحت تاثیر قرار دهد . طبق آزمون t در متغیر جنسیت تفاوت معناداری میان دو گروه همکاران ( زن و مرد ) نسبت به میزان مدیریت به شیوه سه آی وجود ندارد . M3 10.52547/meo.11.3.29 ER -