AU - Hashemzadeh Aghdam, Nader AU - Behrangi, Mohammad Reza TI - Managing an Effective Model (MEM) of teaching and learning on student’s professional ethics and job resilience of NAJA Staff in Kurdistan Provincial Police University of Applied Sciences PT - JOURNAL ARTICLE TA - ieaajournal JN - ieaajournal VO - 11 VI - 4 IP - 4 4099 - http://journalieaa.ir/article-1-448-fa.html 4100 - http://journalieaa.ir/article-1-448-fa.pdf SO - ieaajournal 4 AB  - این پژوهش با هدف مدیریت و اجرای مدلی مؤثر (MEM) برای آموزش/یادگیری اخلاق حرفه­ای و بهبود تاب­ آوری شغلی صورت گرفت. این مطالعه شبه­ تجربی در کارگاه اخلاق حرفه­ ای به­ منظور مقایسه و اندازه­ گیری اثرات MEM بر آموزش/یادگیری بر اساس: استفاده از MEM در گروه تجربی A، آموزش مبتنی بر فراخواندگی MEM در رفتار اخلاقی حرفه­ ای معلمان در گروه تجربی B و آموزش سنتی در گروه کنترل C انجام شد. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان فرماندهی پلیس دانشگاه­ جامع­ علمی­ کاربردی­ کردستان بودند که از آن میان سه کلاس 25 دانشجو به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع­ آوری داده­ های میدانی از پرسشنامه اخلاق حرفه­ ای کادوزر (2002) و پرسشنامه تاب­آوری کانر-دیویدسون (2003) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس به­ وسیله نرم­ افزارSPSS23 اثربخشی قابل توجه الگوی آموزش/یادگیری به شیوۀ مدیریت مؤثر یادگیری را به لحاظ آماری معنادار در ارتقای اخلاق حرفه‌ای و تاب‌آوری شغلی کارکنان در مقایسه با الگوهای آموزشی سنتی نشان داد. الگوسازی رفتاری نوآورانه مدرس در اجرای الگو نیز، زمینه یادگیری سازنده فراگیران از طریق درگیری ذهنی با مفاهیم و تجربه رفتاری آن مفاهیم را پدیدار نمود. کارآمدی الگو با توجه به نهادینه­ سازی الگوی رفتاری در فرآیند اجرای آن به­ عنوان روش آموزشی نوآورانه مورد بحث و در نتیجه کاربرد الگوی آموزشی مذکور را مدلل نمود. بهره‌گیری از این نوع الگوی تدریس مدیریت آموزش آمیخته با الگوسازی رفتاری مدرس جهت بکارگیری ظرفیت‌های خلاق فراگیران در یادگیری عمیق و پایدار توصیه گردید. CP - IRAN IN - Nader_hashemzade70@yahoo.com LG - eng PB - ieaajournal PG - 135 PT - Research YR - 2022