AU - Soleimani, Elham Sadat AU - Mohammadi Hoseini, Seyed Ahmad TI - Testing the Structural Model of Job Characteristics, Organizational Climate and Extra-Organizational Factors on the Transfer of Education with the Role Mediation of Strategies Transfer PT - JOURNAL ARTICLE TA - ieaajournal JN - ieaajournal VO - 10 VI - 1 IP - 1 4099 - http://journalieaa.ir/article-1-180-fa.html 4100 - http://journalieaa.ir/article-1-180-fa.pdf SO - ieaajournal 1 AB  - هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش عوامل شغلی، جو سازمانی سازنده و عوامل فراسازمانی برانتقال یادگیری با نقش میانجی مکانیزم های انتقال یادگیری بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و مبتنی بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران، اعضای هیئت علمی، کارمندان،کارشناسان و متخصصان منابع انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بودند که در سال 99-98 به خدمت اشتغال داشتند. این تعداد شامل 1881 نفر می­باشند. نمونه مورد مطالعه بر اساس جدول مورگان 225 نفر تعیین شد که به صورت نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده­ها از پرسش­نامه محقق ساخته 85 سوالی مبتنی بر مقیاس 5 درجه­ای لیکرت استفاده شد. اعتبار محتوا و سازه این پرسشنامه توسط تعدادی از صاحب­نظران و متخصصین مدیریت در حوزه آموزش منابع انسانی مورد تایید قرار گرفت و از روایی سازه و اعتبار لازم برخوردار بود. پایایی آن ­نیز با روش آلفای کرانباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد ویژگی شغلی و جو سازمانی رابطه مثبت و معنی­داری برمشارکت فعالانه در انتقال یادگیری دارد. عوامل فراسازمانی رابطه مثبت و معنی­داری بر مشارکت فعالانه در انتقال آموزش ندارد. همچنین مشارکت فعالانه در آموزش رابطه مثبت و معنی­داری بر مکانیزم­های انتقال آموخته­ها دارد و مکانیزم­های انتقال نیز بر پیامدهای انتقال آموخته­ها رابطه مثبت و معنی­داری دارد. راهبردهای انتقال نیز به عنوان متغیر میانجی رابطه غیرمستقیم و معنی­داری بین جوسازمانی و ویژگی شغلی با پیامدهای انتقال دارد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - ieaajournal PG - 125 PT - Research YR - 2021