@ARTICLE{Islampanah, author = {Khodadadeh, Neda and Islampanah, Maryam and Mousavi, Farank and Kaviani, Elham and }, title = {Designing a model of digital entrepreneurship ecosystems in educational organizations based on Grounded theory}, volume = {11}, number = {2}, abstract ={هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی الگوی بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمانهای آموزشی است. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش داده‌­بنیاد انجام شده و از نظر هدف کاربردی است. ابزار جمع­آوری داده­ها، مصاحبه­های نیمه­ساختاریافته است و روایی سوالات با استفاده از نظر متخصصان حوزه کارآفرینی دیجیتال به دست آمد. جامعۀ آماری این پژوهش سیزده نفر از استادان و خبرگان آشنا به مباحث کارآفرینی و فن­آوری­های دیجیتال از دانشگاه­ها و سازمان­های آموزشی کشور است که با روش نمونه­گیری هدفمند از نوع نظری انتخاب شده­اند. تجزیه و تحلیل داده­ها طی سه مرحلۀ کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شده است. در نظریۀ داده بنیاد، اعتبارسنجی، بخشی فعال از پژوهش است که با معیار مقبولیت مورد سنجش قرار گرفته است . نتایج پژوهش نشان­دهندۀ استخراج ۴۸۳ مفهوم اوّلیه و احصاء 42 مفهوم و 15 مقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال به عنوان مقوله محوری و شرایط علی شامل: 2 مقوله و 7 مفهوم شامل : خوشه های فطری- غریزی و آموزشی ؛ شرایط زمینه ای شامل: 5 مقوله و14 مفهوم شامل : خوشه های اجرایی ، دانش علمی ، فنی و فناورانه، خِرَد فرهنگی و محیطی و زیست بومی؛ شرایط مداخله گر شامل: 2 مقوله و 6 مفهوم ،خوشه های ترغیبی ( انگیزشی) ، ضابطه ساز ؛ راهبردها شامل 3 مقوله و 8 مفهوم شامل : خوشه های بنیادی و سازمانی، قلمروتوانمندی های انسانی، سیاستگذاری و برنامه ریزی و عوامل پسایندی شامل: 3 مقوله و 7 مفهوم خوشه های خویش فرمایی، بهره وری و کسب و کار در سازمان های آموزشی قرار گرفت. }, URL = {http://journalieaa.ir/article-1-367-fa.html}, eprint = {http://journalieaa.ir/article-1-367-fa.pdf}, journal = {Quarterly Journal of Managing Education In Organizations}, doi = {10.52547/meo.11.2.229}, year = {2022} }