TY - JOUR T1 - The Impact of the Electronic Portfolio on the Thinking Disposition at Shahid Beheshti University of Medical Sciences TT - تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش‌های تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی JF - ieaajournal JO - ieaajournal VL - 11 IS - 3 UR - http://journalieaa.ir/article-1-414-fa.html Y1 - 2022 SP - 135 EP - 151 KW - Electronic Portfolio KW - Thinking Disposition KW - Medical Sciences University N2 - کارپوشه به‌عنوان یک روش آموزش و سنجش نه تنها به رشد مهارت‌های سنجش شخصی و پیشرفت تحصیلی کمک می‌کند. بلکه راهبردهای فراشناختی را نیز گسترش می‌دهد ، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش های تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. پژوهش توصیفی - کاربردی حاضر در سال ۱۴۰۰ با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی ۱۳ نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی جامعه آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد ۱۶۶۵ نفر که تعداد ۳۱۲ نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها ازپرسشنامه‌های محقق‌ساخته کارپوشه الکترونیکی با میزان آلفای کرونباخ برابر ۰/۸۸۴و روایی کل برابر ۶۵۸/۰، و پرسشنامه منش تفکر حیاتی با مقدار آلفای کرونباخ برابر با ۰/۸۸۰و روایی کل برابر ۰/۵۳۰ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌‌ها از آزمون‌‌های تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. مقادیر R۲ برای همه ابعاد پرسشنامه کارپوشه الکترونیکی در سطح بالاتر از قوی می‌باشد. لذا بین متغیر کارپوشه الکترونیکی با همه ابعاد آن رابطه قوی مثبت و معناداری وجود دارد. با توجه به مقادیر R۲ (۰/۵۱۰) و ضرایب مسیر (۰/۵۹۰) بین دو متغیر، تاثیر کار پوشه الکترونیکی بر منش های تفکر در سطح فراتر از متوسط قرار دارد. لذا می توان نتیجه گرفت که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر در دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مثبت و معنی دار شده است. M3 10.52547/meo.11.3.135 ER -