[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 1 - ( 5-1399 ) ::
جلد 9 شماره 1 صفحات 147-174 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش یادگیری و جو آموزش سازمانی در عملکرد شغلی: سهم متغیر ظرفیت یادگیری سازمانی
ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، محمد رزاقی، فرهاد معصومی کیا
گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران.
چکیده:   (494 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه علی یادگیری سازمانی و جو آموزش سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی ظرفیت یادگیری سازمانی در بین کارکنان جهاد کشاورزی تبریز انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان جهاد کشاورزی تبریز به تعداد 600 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 234 نفر در نظر گرفته شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. برای گردآوری داده­ها از چهار پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی، جو آموزشی، عملکرد شغلی و ظرفیت یادگیری سازمانی استفاده شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش همبستگی و مدل معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیرهای یادگیری سازمانی با عملکرد شغلی (40/0 β=)، جو آموزش سازمانی با عملکرد شغلی (04/1 β=)، یادگیری سازمانی با ظرفیت یادگیری سازمانی (41/0β= )، ظرفیت یادگیری سازمانی با عملکرد شغلی (64/0β= ) رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. یادگیری سازمانی و جو آموزش سازمانی با واسطه ظرفیت یادگیری سازمانی اثر غیر مستقیم بر عملکرد شغلی دارد. بنابراین اثر میانجی ظرفیت یادگیری سازمانی در این پژوهش مورد تایید قرار می گیرد.
واژه‌های کلیدی: یادگیری، جو آموزش سازمانی، عملکرد شغلی، ظرفیت یادگیری سازمانی.
متن کامل [PDF 429 kb]   (262 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/12/28 | پذیرش: 1399/3/1 | انتشار: 1399/5/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Learning and the Organizational Training Climate in Job Performance: Organizational Learning Capacity Part. 3. 2020; 9 (1) :147-174
URL: http://journalieaa.ir/article-1-144-fa.html

قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل، رزاقی محمد، معصومی کیا فرهاد. نقش یادگیری و جو آموزش سازمانی در عملکرد شغلی: سهم متغیر ظرفیت یادگیری سازمانی. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (1) :147-174

URL: http://journalieaa.ir/article-1-144-fa.html



دوره 9، شماره 1 - ( 5-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4227