[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 4 - ( 11-1400 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 60-41 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه
سید حشمت الله مرتضوی زاده* ، مهران عزیزی محمود آباد
دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (2229 مشاهده)
هدف این مطالعه، بررسی تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانش‌­آموزان کلاس­های چندپایه است. این پژوهش از نوع طرح­های نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس­‌آزمون- پیگیری با گروه کنترل است. پس از مطالعه و طراحی آموزشی، 36 نفر از دانش‌­آموزان ابتدایی مشغول به تحصیل در دو آموزشگاه چندپایه در سال تحصیل1400-1399 در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ صورت داوطلب آزاد در این پژوهش شرکت کردند. مشارکت­‌کنندگان با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شده و گروه آزمایشی برای 10 جلسه (هر هفته یک جلسه) با استفاده از روش رویکرد کلاس معکوس تحت آموزش قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از آزمون تحلیل واریانس با اندازه­‌گیری مکرر استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس با اندازه­‌گیری مکرر نشان داد که تفاوت معناداری در میانگین مؤلفه‌های یادگیری ریاضی (05/0 P<) بین گروه کنترل و آزمایش وجود دارد؛ لذا آموزش با رویکرد کلاس معکوس موجب افزایش یادگیری ریاضی در دانش‌­آموزان در کلاس­های چندپایه شده است. به­علاوه نتایج نشان می­‌دهد که استفاده از رویکرد کلاس معکوس در افزایش یادگیری ریاضی در دانش­‌آموزان در کلاس­های چندپایه در طول زمان ثبات دارد.
 
واژه‌های کلیدی: کلاس معکوس، یادگیری ریاضی، کلاس‌های چندپایه، نیمه آزمایشی
متن کامل [PDF 852 kb]   (898 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1400/5/29 | پذیرش: 1400/10/28 | انتشار: 1400/11/10
فهرست منابع
1. - Ahmad, A. (2021). The Impact of Blended Learning Type Flipped Classroom on Autonomous Mathematics Learning. INOMATIKA, 3(2), 164-171.‏ [DOI:10.35438/inomatika.v3i2.288]
2. - Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Journal of Educational Technology & Society, 19(3),134-142.
3. - Cevikbas, M., & Kaiser, G. (2020). Flipped classroom as a reform-oriented approach to teaching mathematics. Zdm, 52(7), 1291-1305. [DOI:10.1007/s11858-020-01191-5]
4. - Chaves Barboza, E., Trujillo Torres, J. M., & López Núñez, J. A. (2016). Acciones para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje. Pixel-bit: revista de medios y educación, 48, 67-82.. [DOI:10.12795/pixelbit.2016.i48.05]
5. - Chua, J. S. M., & Lateef, F. A. (2014). The flipped classroom: Viewpoints in Asian universities.Education in medicine journal, 6(4). [DOI:10.5959/eimj.v6i4.316]
6. - Deng, F. (2020). Research on the flipped college English cass based on -Knowledge Internalization‖. Journal of anguage Teaching and Research, 11(3), 467-472.Available at:https://doi.org/ 10.17507/jltr.1103.15. https://doi.org/10.17507/jltr.1103.15 [DOI:10.17507/jltr.1103.15.]
7. - Engin, G. (2018). The Opinions of the Multigrade Classroom Teachers on Multigrade Class Teaching Practices (Multiple Case Analysis: Netherlands-Turkey Example). International Journal of Progressive Education,14(1), 177-200. [DOI:10.29329/ijpe.2018.129.13]
8. - Feudel, F., & Fehlinger, L. (2021). Using a lecture-oriented flipped classroom in a proof-oriented advanced mathematics course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-28.‏ [DOI:10.1080/0020739X.2021.1949057]
9. - Fredriksen, H. (2021). Exploring realistic mathematics education in a flipped classroom context at thetertiary level. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(2), 377-396.‏ [DOI:10.1007/s10763-020-10053-1]
10. - Froehlich, D.E., 2018. Non-technological learning environments in a technological world: flipping comes to the aid. J. N. Approaches Educ. Res. 7 (2), 88-92. [DOI:10.7821/naer.2018.7.304]
11. - Gray, C. C., Lambert, K., & Jefferson, S. (2020). Fish out of water: Investigating the'readiness' and proficiency of beginning drama teachers in Western Australian secondary schools. Australian Journal of Teacher Education (Online), 45(2), 65-80 [DOI:10.14221/ajte.2020v45n2.4]
12. - Hyry-Beihammer, Eeva Kaisa & Hascher Tina. (2015). Multi-Grade Teaching Practices in Austrian and Finnish Primary Schools. International Journal of Educational Research. [DOI:10.1016/j.ijer.2015.07.002]
13. - Jordaan, V. A. (2006). Facilitators' course on multi-grade teaching. Facilitators guide with resources. Bloemfontein, South Africa: Free State Department of Education.
14. - Joubert, J. (2010). Multi-grade teaching in South Africa. Common Wealth EducationOnline.
15. - Krumsvik, RJ, & Jones, L. (2016). Flipped classroom in science - Is there a correlation between reverse education (flipped classroom) and student achievement in science. Norwegian Educational Journal, 100 (01), 61-73. [DOI:10.18261/issn.1504-2987-2016-01-07]
16. - Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students' learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126-140. [DOI:10.1016/j.compedu.2016.05.006]
17. - Lee, J., Lim, C., Kim, H., (2017). Development of an instructional design model for flipped learning in higher education. Educ. Technol. Res. Dev. 65 (2), 427-453. [DOI:10.1007/s11423-016-9502-1]
18. 18. Lo, C. K., Hew, K. F., & Chen, G. (2017). Toward a set of design principles for mathematics flipped classrooms: A synthesis of research in mathematics education.Educational Research Review, 22, 50-73. [DOI:10.1016/j.edurev.2017.08.002]
19. - Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). Using "first principles of instruction" to design secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 222-236.‏
20. - Long, T., Cummins, J., Waugh, M., 2017. Use of the flipped classroom instructional model in higher education: instructors' perspectives. J. Comput. High Educ. 29 (2), 179-200. [DOI:10.1007/s12528-016-9119-8]
21. - Lopes, A. P., & Soares, F. (2018). Perception and performance in a flipped Financial Mathematicsclassroom. The International Journal of Management Education, 16(1), 105-113.‏ [DOI:10.1016/j.ijme.2018.01.001]
22. - Lopes, A. P., & Soares, F. (2018). Perception and performance in a flipped Financial Mathematics classroom. The International Journal of Management Education, 16(1), 105-113.‏ [DOI:10.1016/j.ijme.2018.01.001]
23. - Molina-Aventosa, P., Valenciano-Valcarcel, J., Valencia-Peris, A.,( 2015). Los blogs como entornos virtuales de ense~nanza y aprendizaje en Educaci_on Superior. Rev. Complut. Educ. 26, 15-31. [DOI:10.5209/rev_RCED.2015.v26.43791]
24. - Moreno-Guerrero, A.J., Jurado de los Santos, P., Pertegal-Felices, M.L., Soler Costa, R., 2020. Bibliometric study of scientific production on the term collaborative learning in web of science. Sustainability 12 (14),1-19. [DOI:10.3390/su12145649]
25. - Mortazavizadeh, S. H., Nili, M. R., Isfahani, A. R. N., & Hassani, M. (2017). Teachers' Lived Experiences about Teaching-Learning Process in Multi-Grade Classes. Journal of Education and Learning, 6(4), 354-363.‏ [DOI:10.5539/jel.v6n4p354]
26. - Mortazavizadeh , Seyyed Heshmatollah, (2019). Management and planning of multi-grade classes.Tehran: Kourosh Publications.[ in Persian].
27. - Mortensen, C.J., Nicholson, A.M., 2015. The flipped classroom stimulates greater learning and is a modern 21st century approach to teaching today's undergraduates. J. Anim. Sci. 93 (7), 3722-3731. [DOI:10.2527/jas.2015-9087]
28. - Muir, T., & Geiger, V. (2016). The affordances of using a flipped classroom approach in the teaching of mathematics: a case study of a grade 10 mathematics class. Mathematics Education Research Journal, 28(1), 149-171.‏ [DOI:10.1007/s13394-015-0165-8]
29. - Muir, T. (2020). Self-determination theory and the flipped classroom: a case study of a senior secondary mathematics class. Mathematics Education Research Journal [DOI:10.1007/s13394-020-00320-3]
30. - Muse. 2018. Whole-Class Teaching: Training Module. Multigrade School Education. Accessed March 25, 2018. http://www.ellinogermaniki.gr/ep/muse.
31. - Nasir ul Haq, G. (2017). COMPARISON OF MULTI-GRADE TEACHING WITH MONO-GRADETEACHING AT PRIMARY LEVEL (Doctoral dissertation, Northern University, Nowshera.
32. - Niaei, S. Imanzadeh,A, Vahedi, Sh 2021). The effectiveness of flipped teaching on math anxiety and math performance in 5th. grade students. Technology of Education Journal. 15(3): 419-428. [in Persian].
33. - Okamoto, Y. (2020). Opportunities and Challenges in Multigrade Teaching Using Direct and IndirectTeaching Methods with Zurashi and Watari Approaches in the Philippines: Kagay-Anon Ria Schools Experiences. Available at SSRN 3652738. [DOI:10.2139/ssrn.3652738]
34. - Parra-González, M. E., López-Belmonte, J., Segura-Robles, A., & Moreno-Guerrero, A. J. (2021). Gamification and flipped learning and their influence on aspects related to the teaching-learning process. Heliyon, 7(2), e06254. [DOI:10.1016/j.heliyon.2021.e06254]
35. - Rafiepour, A, khesali, K (2020). Effect of Flipped Classroom Teaching Method on Learning of Mathematics of Grade 7 Female Students. Journal of Curriculum Studies. Vol. 15 (57); 2020, 129-154. .[in Persian].
36. - Rotas, E. (2020). The Influence of Stress on Professional Satisfaction of Multigrade Teachers: Evidence from the Philippines.‏ [DOI:10.20944/preprints202010.0249.v1]
37. - Richlyn, v.(2013). The Challenges of Multigrade Teaching. Great House, London.
38. - Santos, A. I., & Serpa, S. (2020). Flipped Classroom for an Active Learning. Journal of Education and E- Learning Research, 7(2), 167-173. [DOI:10.20448/journal.509.2020.72.167.173]
39. - Santiago, R., Bergmann, J.,(2018). Aprender al rev_es: Flipped learning 3.0 y metodologías activas en el aula, first ed. Paid_os, Barcelona.
40. - Sargent, J., Casey, A.,( 2020). Flipped learning, pedagogy and digital technology: establishing consistent practice to optimise lesson time. Eur. Phys. Educ. Rev. 26 (1),70-84. [DOI:10.1177/1356336X19826603]
41. - Shareefa, M. (2021). Using differentiated instruction in multigrade classes: a case of a small school. Asia Pacific Journal of Education, 41(1), 167-181. [DOI:10.1080/02188791.2020.1749559]
42. - Segolsson, M., Hirsh, Å., & Bäcklund, J. (2017). The Flipped Classroom and Student Learning at Compulsory School in Sweden: A Longitudinal, Qualitative
43. Study. Journal of Education and Practice, 8(18), 77-86.‏
44. - Shapran, O. (2019). Features of using «Flipped Learning» technology in higher education institutions. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies, 9, 226-243. [DOI:10.31470/2415-3729-2019-9-226-243]
45. - Stöhr, C., & Adawi, T. (2018). Flipped classroom research: From -Black Box‖ to -White Box‖ evaluation.. [DOI:10.3390/educsci8010022]
46. - Turan, Z., Akdag-Cimen, B., 2020. Flipped classroom in English language teaching: a systematic review. Comput. Assist. Lang. Learn. 33 (5-6), 590-606. [DOI:10.1080/09588221.2019.1584117]
47. - Triwiyanto, T. (2017). Multigrade Teaching: A Solution for Teacher Shortage and
48. Educational Quality Improvement in Indonesia
49. - Wei, X., Cheng, I., Chen, N. S., Yang, X., Liu, Y., Dong, Y., & Zhai, X. (2020). Effect of the flipped classroom on the mathematics performance of middle school students. Educational Technology Research & Development, 68(3).‏ [DOI:10.1007/s11423-020-09752-x]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mortazavizadeh S H, Azizi Mahmoudabad M. The effect of flipped class approach on math learning of students in multi-grade classes. MEO 2022; 10 (4) :41-60
URL: http://journalieaa.ir/article-1-349-fa.html

مرتضوی زاده سید حشمت الله، عزیزی محمود آباد مهران. تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1400; 10 (4) :41-60

URL: http://journalieaa.ir/article-1-349-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( 11-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645