[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 1 - ( 6-1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 72-51 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر شایستگی‌های حرفه‌ای بر بهسازی معلمان مقطع متوسطه استان تهران
مهری غنی‌زاده گرایلی، پریوش جعفری*، نادر قلی قورچیان
دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده:   (4740 مشاهده)
هدف از انجام این پژوهش تآثیر شایستگی‌های حرفه‌ای بر بهسازی معلمان مقطع متوسطه استان تهران بود. در این راستا جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان مقطع متوسطه استان تهران که در حدود 24346 بود و از این میان با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای و نسبتی 378 نفر از معلمان به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده‌ها بر اساس دو پرسشنامه استاندارد شایستگی‌های حرفه ای معلمان ملایی نژاد (1391) و بهسازی معلمان غنی زاده گرایلی (1394) انجام گرفت. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزارSmart PLS 2 در دو بخش مدل اندازه گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی‌های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی سوال‌های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته‌های پژوهش تاثیر شایستگی حرفه‌ای و ابعاد آن شامل شایستگی‌های شناختی مهارتی، شایستگی‌های مدیریتی و شایستگی‌های نگرشی رفتاری را بر بهسازی معلمان در جامعه مورد مطالعه مورد تأیید قرار داد.
 
واژگان کلیدی: شایستگی حرفه ای، بهسازی، شایستگی شناختی مهارتی
واژه‌های کلیدی: شایستگی حرفه ای، بهسازی، شایستگی شناختی مهارتی
متن کامل [PDF 332 kb]   (2787 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1396/6/19 | پذیرش: 1396/6/19 | انتشار: 1396/6/19
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Impact of improving professional competencies on teachers’ developing at high school (second period) in Tehran. MEO 2017; 6 (1) :51-72
URL: http://journalieaa.ir/article-1-88-fa.html

غنی‌زاده گرایلی مهری، جعفری پریوش، قورچیان نادر قلی. تأثیر شایستگی‌های حرفه‌ای بر بهسازی معلمان مقطع متوسطه استان تهران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1396; 6 (1) :51-72

URL: http://journalieaa.ir/article-1-88-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645