[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مدل یابی ساختاری تاثیر مداخلات و پیکربندی نوآوری بر مراحل نگرانی طرح تعالی با نقش میانجی سبک های تسهیل گری مدیران مدارس متوسطه شهرستان ارومیه
سمیه خوشدل ، نیلوفر مرتضی نژاد* ، مریم سامری
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه. ایران
چکیده:   (472 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مداخلات و پیکربندی نوآوری بر مراحل نگرانی طرح تعالی با نقش میانجی سبک تسهیل گری مدیران متوسطه شهرستان ارومیه انجام شده است. روش پژوهش از  نظر هدف کاربردی و توصیفی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است، جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه نواحی ششگانه شهرستان ارومیه به تعداد 411 نفر می باشند، برای انتخاب نمونه ی پژوهش از روش تصادفی طبقه ای استفاده شد، و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 200 نفر تعیین شده است، که 93نفر مدیر زن و 107 نفر از آنها مرد می باشند. و برای سنجش متغییر ها از پرسشنامه های استاندارد  مراحل نگرانی و سبک های تسهیل تغییر و همچنین پرسشنامه های محقق ساخته مداخلات و پیکربندی نوآوری استفاده شده است. روایی پرسشنامه ها از  طریق تحلیل عاملی تاییدی بررسی شده است، و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ بدست آمده و تایید شده است. در تجزیه تحلیل داده ها از آمار استنباطی و توصیفی و مدل یابی معادلات ساختاری با بهره گیری از نرم افزار Amous استفاده شد. یافته ها نشان داد که مداخلات بر مراحل نگرانی مدیران تاثیر مستقیم، مثبت و معنی دار دارد. همچنین مداخلات با میانجی گری سبکهای تسهیل گری بر مراحل نگرانی تاثیر غیر مستقیم، مثبت و معنی دار دارد. پیکربندی نوآوری بر مراحل نگرانی مدیران تاثیر مستقیم و معنی داری ندارد ولی با میانجی گری سبکهای تسهیل گری بر مراحل نگرانی تاثیر غیرمستقیم، مثبت و معنی دار دارد. لذا به منظور مدیریت نگرانی های حاصل از اجرای نوآوری که در این پژوهش طرح تعالی می باشد، و برای تسهیل اجرای آن و ارتقا و بهبود کیفیت مدیریت مدرسه باید از مداخلات مناسب و روشهای دقیق توصیف عناصر و مراحل عملیاتی شدن  طرح تعالی استفاده شود.

واژه‌های کلیدی: مداخلات، پیکربندی نوآوری، مراحل نگرانی، طرح تعالی، سبکهای تسهیل گری، مدیران مدارس
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1403/3/21 | پذیرش: 1403/9/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710