[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
اعتباریابی شاخص تسهیل‌گری مسیر رهبری زنان برای تصدی پست مدیریت
پرستو احمدحیدری* ، جمال بارخدا ، خلیل زندی
دانشگاه کردستان
چکیده:   (327 مشاهده)

پژوهش حاضر باهدف اعتباریابی شاخص تسهیل‌گری مسیر تصدی پست مدیریتی در بین معلمان زن شاغل مقاطع مختلف تحصیلی ناحیه2 شهر سنندج تهیه‌شده است. از آنجایی‌که نتایج آن می‌تواند به‌طور علمی برای ارزیابی راهکارهای رهبری معلمان زن مورداستفاده قرار گیرد، این پژوهش یک پژوهش توسعه‌ای و کاربردی است. این پژوهش یک پژوهش توصیفی هست که برای جمع‌آوری داده‌ها از روش اسنادی و مصاحبه با متخصصان مربوطه، استفاده‌شده است. بر این اساس، با تحلیل محتوای مبانی نظری و پیشینه پژوهش و همچنین دیدگاه متخصصان، مهم‌ترین و اساسی‌ترین شاخص‌ها و نشانگرهای راهکار تسهیل‌کننده رهبری معلمان زن پس از روایی‌سنجی و حذف گویه­ های ضعیف‌تر با توجه به نظر متخصصان مربوطه شناسایی شدند. برای اعتباریابی شاخص‌های شناسایی‌شده از ادبیات پژوهش، کلیه­ معلمان  زن شاغل در  تمام مقاطع شهر سنندج در سال تحصیلی1403-1402 با جمعیت420 نفر به‌عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. نمونه­ پژوهش  به کمک جدول مورگان شامل 201 نفر از معلمان  با روش تصادفی ساده در پژوهش شرکت کرده‌اند. تجزیه‌وتحلیل داده­ها پس از بررسی روایی محتوایی با آزمون تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی انجام شد. شاخص‌های راهکارهای تصدی پست مدیریت عبارت‌اند از شفایت‌سازی فرایندها و پالایش نگرش‌ها با 7 گویه، بازنگری قوانین و خطی مشی‌ها با 8 گویه و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های توجیهی با 6 گویه. نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش، می‌تواند در سطح وسیع‌تری از جامعه علمی اعتبار یابی شده و برای ارزیابی  راهکارهای رهبری زنان در سایر مکان‌ها و سازمان‌های آموزشی مورداستفاده قرار بگیرد.
 

واژه‌های کلیدی: تسهیل‌گری، رهبری زنان، پست مدیریت
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1403/10/17 | پذیرش: 1403/12/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710