[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 1 - ( 6-1397 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 135-168 برگشت به فهرست نسخه ها
تجربه زیسته مدیران و معاونان آموزشی مدارس از لذت خدمت
تقی زوار، فرشیـــد مهری
دانشگاه شهید مدنی
چکیده:   (78 مشاهده)

 
بهره‌مندی از کارکنانی با ارائه خدمات باکیفیت و ارزش‌مدار از عوامل مهم ارتقاء کیفی سازمان می‌باشد. این خدمت ارائه‌شده، اگر همراه با لذت از خدمت باشد و رضایت خاطر خود کارمند را به همراه داشته باشد علاوه بر عملکرد بهتر سازمانی، عملکرد بهتر شخصی را نیز به دنبال خواهد داشت. پژوهش حاضر ضمن واکاوی تجارب خدمت کارکنان اجرایی مدارس، ادراک آنان را در مورد حس لذت از خدمت در مدارس مورد برسی قرار می‌دهد. این مطالعه مبتنی بر رویکردی کیفی و به روش پدیدار‌شناسانه از نوع توصیفی، با 12 مشارکت‌کننده از میان مدیران و معاونان زن و مرد مدارس موفق تبریز به روش نمونهگیری هدفمند ملاک محور و با انجام مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته صورت پذیرفته است. تحلیل داده‌ها بر اساس راهبرد هفت مرحله‌ای کلایزی صورت پذیرفت. تحلیل عمیق روایتهای شرکت‌کنندگان، به شناسایی و دسته‌بندی 4 مضمون اصلی(ساختار محیط خدمت، انگیزه خدمت، ویژگی‌های شخصیتی، و ارتباط نوع شغل و لذت خدمت) و 9 زیر مضمون(تعامل کارکنان و همکاران، نقش مدیر، محیط آرام و کم تنش، رضایت مراجعان، مسائل مادی و معیشتی، منابع درونی لذت از خدمت، منابع بیرونی لذت از خدمت، دانش آموزان انسان‌هایی معصوم و دوست‌داشتنی، و معلمی و قابلیت‌های پیشرفت آن) منتج شد. نتایج نشان داد که مدیران و عوامل اجرایی مدارس علی‌رغم وجود مشکلات مربوط به مسائل معیشتی و انتقادات وارده به نحوه مدیریت سیستم آموزش‌وپرورش ایران، به دلیل ویژگیهای منحصربه‌فرد محیط مدرسه، کار کردن و خدمت در آن را دوست داشته و از خدمت به دانش آموزان لذت میبرند.
 
 
واژه‌های کلیدی: لذت خدمت، کارکنان اجرایی مدرسه، پدیدارشناسی.
متن کامل [PDF 370 kb]   (48 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۸/۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۸/۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Lived experience of school administrators and teaching assistants from serving pleasure . 3. 2018; 7 (1) :135-168
URL: http://journalieaa.ir/article-1-105-fa.html

زوار تقی، مهری فرشیـــد. تجربه زیسته مدیران و معاونان آموزشی مدارس از لذت خدمت. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1397; 7 (1) :135-168

URL: http://journalieaa.ir/article-1-105-fa.html



دوره 7، شماره 1 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations
منشور اخلاقی نشریه:
 از کلیه افراد فعال در نشریه  (سردبیر مجله، اعضای هیئت تحریریه، مدیرداخلی ویراستار و ناشر) داوران گرامی و نویسندگان محترم انتظار می روند نسبت به اصول اخلاقی نشریه پایبند باشند.
عدم رعابت این اصول موجب عدم همکاری با هر یک از افراد نامبرده می شود.
نقل مطالب با ذکر مأخذ بلامانع است.
 مجله حق رد یا قبول و نیز ویراستاری مقالات و حق چاپ و تکثیر را برای خود محفوظ می‌دارد
مقالات ارسالی تنها در قالب تعیین شده نشریه مدیریت بر آموزش سازمانها مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و در صورت عدم رعایت ساختار مورد نظر، به نویسنده برگردانده می شوند.
الف) عوامل و دست اندرکاران نشریه: 

1- محرمانه بودن اطلاعات مولفان
کلیه اطلاعات شخصی نویسندگان مقالات کاملاً محرمانه بوده و محفوظ است.
2  - رعایت منافع مولفان
استفاده از نتایج تحقیقات سایرین  با ارجاع دهی صحیح بلامانع است. 
3محرمانه بودن نتایج داوری مقالات
کلیه نتایج دریافت شده از داوران گرامی در مجله محفوظ و صرفا در اختیار عوامل نشریه (مدیر مسئول، سردبیر ، مدیر داخلی و در صورت لزوم اعضای هیات تحریریه) جهت بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد
 عدم اعمال نظرات شخصی در سلیقه ای در هنگام بررسی مقالات
کلیه عوامل و دست اندرکاران نشریه موظف هستند از اعمال نظر شخصی، سلیقه ای، جناحی و ... در بررسی و تصمیم گیری مقالات بپرهزیند.
ب) داوران:
داوران محترم وظیفه بررسی کیفی، محتوایی و علمی مقالات را دارند و با اعلام نظرات اصلاحی خود به بهبود و ارتقاء کیفی و محتوایی مقالات کمک می کنند.
از داوران محترم انتظار می رود بعد از بررسی اولیه، بلافاصله سردبیر نشریه را در جریان نتیجه آن قرار دهند که شامل:
عدم داوری مقاله به دلیل نبودن موضوع مقاله در حوزه کار داور، کمبود وقت یا... است
داوری همراه با تآخیر به دلیل شلوغ بودن وقت، عدم دسترسی به امکانات کافی و... است
   1 -  محرمانه بودن اطلاعات
کلیه اطلاعات موجود در مقالات می بایست برای داور محرمانه تلقی شده و داور در حفظ آن بکوشد .
2  -  داوری با ارائه مستندات و استدلال‌های علمی و شفاف
  داوری مقالات می بایست بر اساس مستندات علمی و استدلال کافی باشد، با وضوح و به روشنی بیان شود و این مدارک به نشریات و نویسندگان ارائه شود و از اعلام نظر سلیقه ای، شخصی ، نژادی و مذهبی و غیره در داوری مقالات خودداری کند.
-  توجه به منابع استفاده شده در مقاله
 توجه به منابع استفاده شده در مقاله از دیگر وظایف داوران است. کلیه تحقیقات، موضوعات و نقل قول هایی که در مقاله استفاده شده است می بایست با ارجاع دهی کامل در کتابنامه همراه باشد
- عدم داوری مقالات با مقاصد شخصی
داوران مقالاتی که منافع اشخاص، موسسات و شرکت های خاصی به وسیله آن حاصل می شود و یا روابط شخصی در آن مشاهده می شود  را نمی بایست برای داوری قبول کنند
ج)نویسندگان
1- ارائه مقالات علمی و استاندارد
نویسندگان مقالات را به صورت علمی و منسجم، مطابق استاندارد نشریات آماده کنند. روش و رویکرد خود  را که به صورت دقت و عینی انجام گرفته ذکر و داده ها را به صورت صحیح گزارش کنند. با  ارجاع دهی کامل، حقوق سایر اشخاص در مقاله را رعایت کنند. از ا طلاعات جعلی و نادرست و ترجمه از آثار دیگران بدون ذکر عنوان در مقاله خودداری نمایند.
  2- ارائه داده های خام در صورت نیاز
  از نویسنده  درخواست می شود در صورت نیاز داده های خام، مصاحبه‌ها و یا پرسشنامه ها و سایر ابزار به کار رفته در تحقیق را ارائه  و معرفی نماید.
  3- اصالت مقاله ارائه شده
مقالات ارائه شده توسط نویسندگان می بایست کار خود نویسنده ارائه کننده مقاله بوده و هر گونه استفاده از تحقیقات سایر افراد با ذکر منبع در مقاله آورده شود
  4- عدم انتشارهمزمان یک مقاله و یا مقاله پذیرش و چاپ شده
  ارائه همزمان یک مقاله به چند نشریه و یا مقالات منتشر شده و یا پذیرش شده به سایر نشریات خلاف قوانین است
  5- ذکر ارجاع‌دهی مناسب
ارجاع دهی شامل ذکر کلیه کتاب ها، نشریات و پایگاه های اینترنتی و سایر تحقیقات اشخاص در کتابنامه است
  6ذکر فرد مسئول و همکاران در مقاله و دقت در عدم وجود اسامی غیرمرتبط
فرد مسئول مقاله می بایست نسبت به وجود نام و اطلاعات تمامی نویسندگان و عدم وجود نامی غیر از نویسندگان مقاله اطمینان حاصل کند. همچنین کلیه نویسندگان، مقاله را مطالعه و نسبت به ارائه آن به توافق رسیده باشند. ترتیب نامها در بخش نویسندگان مقاله براساس میزان مشارکت هر یک از افراد و از طریق توافق جمعی آنان مشخص می‌گردد. فردی که بیشترین سهم را در مطالعه و نگارش دست‌نوشته داشته است، نویسنده‌ی اول خواهد بود.
تبصره: جایگاه یا سطح علمی نویسندگان مقاله تأثیری در ترتیب نام نویسندگان نخواهد داشت.
به طور کل تمامی نویسندگان باید مسئولیت محتوای مقاله را در کلیه زمینه های زیر بپذیرند:
  1. صحت مطالب مندرج در مقاله،
  2. پایبندی به راهنماهای اخلاقی و عمومی و اختصاصی کشور در حفاظت از آزمودنی‌ها
  3. اظهار تعارض منافع احتمالی خود به صورت مکتوب در هنگام ارسال مقاله.
7- اطلاعات آکادمیک نویسندگان
اطلاعات آکادمیک تمامی نویسندگان باید بطور صحیح و دقیق درج گردد. کار بردن هرگونه القاب، عناوین  و جایگاه علمی غیرواقعی (صوری) غیر مجاز است.
8- اعلام وجود خطاهای اساسی در مقالات
نویسنده در هر زمانی که متوجه هر گونه خطا و بی‌دقتی در مقاله خود شود نشریه را در جریان آن قرار داده، نسبت به اصلاح آن اقدام و یا مقاله را بازپس گیرد
 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781