[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 127-157 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی دانشجویان با کاربرد هم‌نهشت شناسه‎های خِرَد مدیریتی و کارآفرینی در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی
سیده خدیجه میرجمالی، محمدرضا بهرنگی، بیژن عبدالهی، حسین عباسیان
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (187 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش شناسایی ویژگی‌های برجسته نظریه­های انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی و وارد نمودن آنها در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی (MEEM) برای دانشجویان مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در تهران بود. روش این پژوهش آمیخته بود که در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوا و در مرحله کمّی از روش نیمه آزمایشی استفاده شده است. جامعه آماری شامل 9040 دانشجوی درس کارآفرینی در مقطع کاردانی در مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران بود. نمونه آماری در بخش کیفی شامل 7 نفر از خبرگان و مدرسان درس کارآفرینی و در بخش کمی 125 نفر دانشجو بود که با نمونه‌گیری تصادفی ساده برای اجرای طرح شبه آزمایشی چهارگروهی سولومون انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته در بخش کیفی و پرسشنامههای خِرَد مدیریتی و انگیزه کارآفرینی در بخش کمی بود که پس از بررسی و تأیید روایی و پایایی آنها مورد استفاده قرار گرفت. از آزمون‌های تی ـ استیودنت یک نمونهای، زوجی و دو نمونه‌ای مستقل، آزمون آنالیز واریانس و نیز از نرم افزار R برای تحلیل دادهها استفاده شد. در نتیجه، رابطه مثبت و معنادار میان کاربرد شناسه‌های آن دو نظریه در الگوی مدیریت آموزش درس کارآفرینی با خِرَد مدیریتی و انگیزه کارآفرینی دانشجویان مشخص گردید. در نتیجه هم­نهشت شناسه‌های کارآفرینی و شناسه‌های خِرَد مدیریتی در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی در سطح معنادار بسیار بالایی در مقایسه با آموزش موجود انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی دانشجویان را ارتقاء بخشید.
واژه‌های کلیدی: ِرَد مدیریتی، انگیزه کارآفرینی، الگوی مدیریت آموزش، مدیریت آموزش
متن کامل [PDF 427 kb]   (57 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۶/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۰
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating Repleshing the Attributes of the Managerial Wisdom and Entrepreneurship into Different Stages of the Managing Enterprenureship Education Model to Enhance the Entrepreneurial Motivation of Students and Their Management Wisdom. 3. 2019; 8 (1) :127-157
URL: http://journalieaa.ir/article-1-121-fa.html

میرجمالی سیده خدیجه، بهرنگی محمدرضا، عبدالهی بیژن، عباسیان حسین. بررسی انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی دانشجویان با کاربرد هم‌نهشت شناسه‎های خِرَد مدیریتی و کارآفرینی در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (1) :127-157

URL: http://journalieaa.ir/article-1-121-fa.html



دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4030