[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 203-230 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی امکان برگزاری کلاس درس در خانه با فناوری‌های نوین آموزشی با هدف مقابله با تعطیلات اضطراری مدارس استان خوزستان از دیدگاه کارشناسان (با استفاده از روش کیو)
فاطمه خالوندی، محمد کرکینی
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران.
چکیده:   (73 مشاهده)
پژوهش حاضر به منظور بررسی امکان فنی و عملیاتی برگزاری کلاس درس در خانه با فناوری‌های نوین آموزشی با هدف مقابله با تعطیلات اضطراری مدارس استان خوزستان از دیدگاه کارشناسان در سال تحصیلی 97-96 انجام شده است. نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل همه کارشناسان واحد فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و نواحی چهارگانه شهر اهواز است. نظر به اینکه کل جامعه آماری 15 نفر می‌باشد، کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها ابتدا مصاحبه هایی به شیوه هدفمند با این کارشناسان انجام و سپس با استفاده از تحلیل محتوای مصاحبه ها، پرسشنامه اولیه ساخته شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از روش الفای کرونباخ استفاده شد که برابر با 95/0 بود. همچنین، روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط پنج تن از متخصصان علوم تربیتی ارزیابی و مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل عاملی کیو انجام شد. در مجموع 5 عامل برای ابعاد فنی و عملیاتی امکان برگزاری کلاس درس در خانه شناخته شد که شامل عامل اول؛ زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری، عامل دوم؛ فرهنگ و محیطی، عامل سوم؛ دوره‌های آموزشی، عامل چهارم؛ منابع مالی و تجهیزات، عامل پنجم؛ نیروی انسانی بودند، که در نهایت پیشنهادات کاربردی در هر بعد ارایه گردیده است.
واژه‌های کلیدی: امکان برگزاری کلاس درس در خانه، ابعاد فنی و عملیاتی، فناوری‌های نوین آموزشی
متن کامل [PDF 331 kb]   (29 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۸/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۸/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the Possibility of Homeschooling with New Educational Technologies to Deal with Emergency Vacations in Khuzestan Province Schools from the Experts' Point of View (Using the Q Method). 3. 2019; 8 (1) :203-230
URL: http://journalieaa.ir/article-1-124-fa.html

خالوندی فاطمه، کرکینی محمد. بررسی امکان برگزاری کلاس درس در خانه با فناوری‌های نوین آموزشی با هدف مقابله با تعطیلات اضطراری مدارس استان خوزستان از دیدگاه کارشناسان (با استفاده از روش کیو). دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (1) :203-230

URL: http://journalieaa.ir/article-1-124-fa.html



دوره 8، شماره 1 - ( 6-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3991