[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 102-83 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحوّل آفرین
رقیه مددی، بهنام طالبی*
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، تبریز، ایران.
چکیده:   (3036 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تبیین نوآوری شغلی معلمان براساس مؤلفه‌های رهبری تحوّل گرا در مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی بوده است. روش انجام پژوهش، توصیفی ـ همبستگی بوده است. جامعه‌ی آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی به تعداد 14004 نفر( 9633 نفر زن و 4371 نفر مرد) می‌باشد. با استفاده از جدول مورگان 375 نفر معلم (257 زن و 118 مرد ) به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی انتخاب شدند. ابزارهای اندازه‌گیری شامل دو پرسشنامه نوآوری شغلی مارتین پاتچن (1965) و رهبری تحوّل گرای باس وآلیو(1997) می‌باشند. جهت سنجش روایی ابزار از روایی صوری و محتوایی و جهت سنجش پایایی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که برای نوآوری شغلی 94/0 و برای رهبری تحوّلی 79/0 بدست آمد. نتایج حاصل از آزمون همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی مدیران و مؤلفه‌های آن با نوآوری شغلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد اما نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری جهت تبیین نوآوری شغلی معلمان بر اساس مؤلفه‌های رهبری تحوّلینشان داد فقط ویژگیهای آرمانی با ضریب 82/0 قادر به پیش بینی معنادار نوآوری شغلی معلمان می‌باشد و انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی و ملاحظات فردی قادر به پیش بینی نوآوری شغلی معلمان نمی باشند.
واژه‌های کلیدی: نوآوری شغلی، رهبری تحوّل آفرین، معلمان
متن کامل [PDF 304 kb]   (1211 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1398/6/31 | پذیرش: 1398/11/23 | انتشار: 1398/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Structural Analysis of Teacher's Job Innovation Based on Transformational Leadership. MEO 2020; 8 (2) :83-102
URL: http://journalieaa.ir/article-1-130-fa.html

مددی رقیه، طالبی بهنام. تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحوّل آفرین. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (2) :83-102

URL: http://journalieaa.ir/article-1-130-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660