[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 103-130 برگشت به فهرست نسخه ها
بــررسی تــأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمـومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان
محمدرضا بهرنگی، امیـر مرادی، محسن کردلو
دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
چکیده:   (430 مشاهده)
پژوهش با هدف بررسی تأثیر تدریس در داربست الگوی ­رهبری ‌و‌ مدیریت ­آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان در درس "فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی" با روش شبه آزمایشی و با استفاده از طرح دو گروهی پیش‌آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری کلیه‌ 170 دانشجویان کارشناسی مشاوره­ و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه درس انتخابی فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی ترم اول سال تحصیلی 99-1398 بودند. این نمونه با روش نمونه­گیری در دسترس در دو کلاس مجزا بمدت شش هفته آموزش دیدند. در گروه آزمایش از الگوی رهبری‌ و مدیریت ‌آموزش و در گروه گواه از تدریس سنتی/سخنرانی استفاده شد. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه اثربخشی یادگیری کیم (2008) و پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی اثربخشی الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر اساس مدل کرک پاتریک (1992) بود. در تحلیل داده­های آماری از آزمون­های T مستقل، فرمول اندازه‌ اثر و تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته‌ها نشان داد تدریس فلسفه‌ رسمی و عمومی در داربست مراحل رهبری الگوی مدیریت آموزش منجر به تفاوت معنادار و مثبت سطح یادگیری، موفقیت تحصیلی و رضایت‌مندی دانشجویان از استاد در مقایسه با گروه گواه می­شود. بنابراین می­توان به تأثیر مثبت و معنادار تدریس فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی در داربست الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر افزایش یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان و ادامه و گسترش استفاده از آن در کل سال و آموزش مباحث دیگر امیدوار بود.
 
واژه‌های کلیدی: الگوی مدیریت آموزش، موفقیت کلاسی، یادگیری اثربخش، فلسفه‌ تربیت رسمی و عمومی.
متن کامل [PDF 352 kb]   (107 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/9/30 | پذیرش: 1398/11/30 | انتشار: 1398/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating The Effect of Teaching “Philosophy of Formal and Public Education” in Farhangian University within the scaffolding of Leadership and Management Education Model on Students’ Learning and Academic Achievement. 3. 2020; 8 (2) :103-130
URL: http://journalieaa.ir/article-1-131-fa.html

بهرنگی محمدرضا، مرادی امیـر، کردلو محسن. بــررسی تــأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمـومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (2) :103-130

URL: http://journalieaa.ir/article-1-131-fa.html



دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4162