| شناسایی اکوسیستم کارآفرینی آموزشی، فرصت ها و تهدیدهای آن | 
								
								  | زهرا سایه وند،    فرنوش اعلامی*،    غلامرضا شمس مورکانی | 
								
								  | گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،  دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (3163 مشاهده) | 
								
								  | این پژوهش با رویکردی کیفی به دنبال شناسایی اکوسیستم، فرصت ها و تهدیدهای کارآفرینی آموزشی است. جامعه  پژوهش کارآفرینان آموزشی شهر تهران است که مؤسسه و نهادی نوآورانه در حوزه آموزش تأسیس نموده اند. ابتدا اکوسیستم کارآفرینی آموزشی به شیوه تحلیل اسناد مورد بررسی قرار گرفت و سپس فرصت ها و تهدیدها، از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 کارآفرین آموزشی ایرانی شناسایی گردید. نتایج پژوهش، رقابت کم و گستردگی حوزه آموزش، توجه به آموزشوپرورش بهعنوان کلید توسعه جامعه، تمایل به خصوصی و رقابتی شدن آموزش، ارزشمندی  یاددهی و یادگیری برای فرد و جامعه، نقش فناوری های  نوین و نقش یادگیری در اقتصاد دانش بنیان را به عنوان فرصت های کارآفرینان آموزشی نشان داد. عدم وجود قوانین مشخص ، اولویت نبودن آموزش برای مردم و سازمان ها به دلیل ضعف اقتصادی جامعه، ضعف فرهنگ کارآفرینی در حوزه آموزش، سرمایه گذار کم در حوزه آموزش، آشنا نبودن به دانش روز و فناوری، از جمله تهدیدهای کارآفرینان آموزشی ایرانی به دست آمده است. 
 | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  اکوسیستم فرصت، تهدید، کارآفرینی آموزشی | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 362 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (1567 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1399/1/24 | پذیرش: 1399/3/27 | انتشار: 1399/5/26
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |