[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 237-260 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل روابط ساختاری آموزش های تخصصی وتعهد شغلی دبیران با نقش میانجی کفایت آموزشی و خود شکوفایی
تقی اکبری، علی جنابی نمین
دانشکده علوم تربیتی
چکیده:   (164 مشاهده)
پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و در زمره پژوهش های توصیفی پیمایشی و از نظر شاخص زمانی از پژوهش های مقطعی به شمار می‌رود ،هدف آن بررسی تاثیر آموزشهای تخصصی و تعهد شغلی با بررسی نقش واسطه‌ای خودشکوفایی و کفایت آموزشی در بین دبیران آموزش و پرورش شهرستان گرمی است. جامعۀ آماری این تحقیق شامل کلیه دبیران آموزش و پرورش شهرستان گرمی به تعداد 1692 نفر بود که با استفاده از روش هومن 400 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. جهت گرد‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های آموزشهای تخصصی، تعهد شغلی، کفایت آموزشی و خود شکوفایی استفاده گردید. روایی  پرسشنامه‌ها در تحقیقات قبلی نیز  گزارش شده است و برای پژوهش حاضر نیز با استفاده از نظر اساتید گروه علوم تربیتی تایید گردید و پایایی نیز، از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (80/0)، (84/0)، (80/0)، (90/0)، محاسبه گردید. برای بررسی فرضیات تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرم افزار SPSS و Amos استفاده گردید و برای سنجش نقش واسطه ای از مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از روش تحلیل مسیر بر اساس پیشنهاد بارون و کنی استفاده گردید. با توجه به نتایج مشاهده شد که خودشکوفایی و کفایت آموزشی در تاثیر آموزشهای تخصصی بر تعهد شغلی نقش واسطه‌ای دارند نتایج نشان داد آموزش‌های تخصصی بر تعهد شغلی تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد همچنین نتایج نشان داد خودشکوفایی و کفایت آموزشی بر تعهد شغلی تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد.
واژه‌های کلیدی: خودشکوفایی، کفایت آموزشی، آموزشهای تخصصی، تعهد شغلی
متن کامل [PDF 748 kb]   (66 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/8/21 | پذیرش: 1399/10/20 | انتشار: 1399/11/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari T, jANABI NAMIN A. Analyzing the structural relations specialist training commitment of teachers to the role of mediator adequacy and self-actualization. 3. 2021; 9 (2) :237-260
URL: http://journalieaa.ir/article-1-190-fa.html

اکبری تقی، جنابی نمین علی. تحلیل روابط ساختاری آموزش های تخصصی وتعهد شغلی دبیران با نقش میانجی کفایت آموزشی و خود شکوفایی. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :237-260

URL: http://journalieaa.ir/article-1-190-fa.html



دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4269