[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 1 - ( 1-1402 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 144-123 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی مدیریت کارآفرینانه مدارس (مطالعه موردی: مدارس متوسطه استان مازندران)
سجاد میرزاآقایی* ، محمد قهرمانی ، غلامرضا شمس مورکانی ، محمود ابوالقاسمی
دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (1670 مشاهده)
این پژوهش با هدف طراحی الگوی مدیریت کارآفرینانه مدارس متوسطه دوم استان مازندران انجام شد. روش پژوهش به لحاظ هدف، توسعه ای و کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، کیفی بود. در تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش، از روش تحلیل محتوا  استفاده گردید و از این طریق مولفه­های اصلی و فرعی پدیده شناسایی شد­ند. در این پژوهش، با دو گروه در قالب خبرگان نظری (8 نفر شامل اساتید دانشگاهی آشنا با کارآفرینی و علوم تربیتی) و خبرگان تجربی (10 نفر شامل مدیران مدارس فعال در حوزه کارآفرینی) مجموعا 18 نفر مصاحبه انجام شده که بصورت هدفمند (نظری) شامل دو نوع حداکثر تنوع و گلوله برفی انتخاب شدند و مصاحبه تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافت. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق بوده است و اعتبار آن نیز از طریق شاخص کاپا مورد سنجش قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش طی فرایند کدگذاری باز و محوری تعداد 280 کد باز، 59 مفهوم و 9 مقوله اصلی(دانش کارآفرینانه مدیران، مهارت های کارآفرینانه مدیران، ویژگی های شخصیتی و اخلاقی کارآفرینانه مدیران، برنامه ریزی کارآفرینانه مدارس، سازماندهی کارآفرینانه مدارس، نظام تامین و جهت گیری منابع کارآفرینانه، نظام انگیزش کارآفرینانه مدارس، رهبری کارآفرینانه مدارس، کنترل کارآفرینانه مدارس) به دست آمد که در نهایت، روابط بین مولفه ها آشکار و مدل مفهومی پژوهش براساس آن طراحی گردید.
 
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: مدیریت مدرسه، مدیریت کارآفرینانه، کارآفرینی، مدارس کارآفرین.
متن کامل [PDF 1329 kb]   (350 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1401/5/31 | پذیرش: 1401/11/5 | انتشار: 1402/2/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirzaaghaei S, Ghahremani M, Shams Morkani G, Abolghasemi, M. Designing an entrepreneurial management model of schools (Case study: secondary schools of Mazandaran province)). MEO 2023; 12 (1) : 5
URL: http://journalieaa.ir/article-1-495-fa.html

میرزاآقایی سجاد، قهرمانی محمد، شمس مورکانی غلامرضا، ابوالقاسمی محمود. طراحی الگوی مدیریت کارآفرینانه مدارس (مطالعه موردی: مدارس متوسطه استان مازندران). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (1) :123-144

URL: http://journalieaa.ir/article-1-495-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 1 - ( 1-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660