[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 118-93 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی بهبود کیفیت آموزش کارکنان (مطالعه موردی: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)
رباب مومن مقدم ، صادق ملکی آوارسین* ، جهانگیر یاری حاج عطالو ، حمدالله حبیبی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
چکیده:   (850 مشاهده)
پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوای کیفی و  با مشارکت مدیران و خبرگان و صاحبنظران حوزه آموزش و رسانه بود که با روش نمونه گیری هدفمند از نوع موارد مطلوب انتخاب شدند. اشباع نظری شاخص کفایت داده ها  پس از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 17 نفر از مشارکت کنندگان به دست آمد. شیوه ی تجزیه و تحلیل داده ها، تحلیل محتوا با رویکرد استقرایی بود. پس از چندین مصاحبه، ‌مدل اولیه ناشی از کد گذاری‌ها و تحلیل‌ها حاصل شد و  پس از تبدیل داده‌های حاصل از ابزارهای مورد نظر به یافته‌های متنی، به مقوله بندی داده‌ها پرداخته شد.  یافته ها نشان داد چارچوب الگوی بهبود کیفیت آموزش کارکنان دارای 33 عامل (نیازسنجی آموزشی، مدیران سازمان، فراگیران، هدفگذاری، محتوای دوره، مدرسان، نیروی انسانی در آموزش، امکانات و تجهیزات، بازخورد نتایج ارزشیابی دوره های قبلی، منابع مالی و بودجه، فضای رقابتی، انطباق نظام آموزش و استراتژی راهبردی سازمان)، (برنامه ریزی دوره‌های آموزشی، برنامه ریزی درسی آموزش بزرگسالان، فرهنگ سازمانی، توانمندی های مدرس در اجرا، مطالعه فراگیران، تطابق داشتن فرایند آموزشی با استانداردها، ارزشیابی، قوانین و مقررات آموزشی، نقش مدیران در فرایند آموزشی، رفتار فراگیران، عامل فرهنگی و اجتماعی، فرایند یاددهی- یادگیری، خدمات عمومی، سیمای سازمان)، ( فردی آموزشی- سازمانی)، (فردی - سازمانی فراسازمانی) است. 155 ملاک و 910  نشانگر متناسب با ویژگی های نظام آموزش کارکنان شناسایی و در نهایت الگوی پیشنهادی بهبود کیفیت آموزشی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراحل درونداد، فرایند، برون داد و پیامد معرفی شد.
 
شماره‌ی مقاله: 4
واژه‌های کلیدی: الگوی بهبود کیفیت، آموزش کارکنان، سازمان صدا‌و‌سیمای‌‌جمهوری‌اسلامی‌ایران.
متن کامل [PDF 1626 kb]   (278 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1401/12/7 | پذیرش: 1402/4/11
فهرست منابع
1. Alt, H. (1999) understanding the Development of a quality assurance system, south African Journal of Higher Education, Vol.12,No.3, pp.3-11.
2.  Al-Taie, M. H. A. J. (2022). Change and Strategic Planning for Quality in Universities: An Analytical Study. Webology (ISSN: 1735-188X), 19(3).‏
3.  Al Qudah, N. F; Yang, Y; & Anjum, M. A. (2018). Transformational training programs and quality orientation of employees: Does employees' loyalty matter?. Sustainability, 10(2), 465.‏ [DOI:10.3390/su10020465]
4.  Aris, A; Bougin, J.(2014). Management of creative value-creating media companies, (Translator: Education and Research Translators Group of Broadcasting Planning and Supervision Deputy, Scientific Supervisor: Taybeh Barati), Tehran: Future Project.538 p. [ in Persian]‏
5.  Bagheri, M; Batmani, F; & Abdollahi, F. (2021). Presenting a conceptual model of a comprehensive system of training for specific jobs of the supervisory organization Based on data theory. Quarterly Journal of Training and Development of Human Resources, 30(30), 1- 23. [ in Persian] [DOI:10.52547/istd.31291.8.30.1]
6.  Baker, M. (2009). Best Practice Strategies to Promote Academic Integrity in Online Education Version. In ITC (Vol. 2, pp. 12-17).‏
7.  Barati, H; & Jalili, H. (2022). Pathology of the Staff Training Management System in Government Organizations and Institutions (case study: South Khorasan province). Journal of Managing Education in Organizations, 11(4), 181-202.‏ [ in Persian]‏ [DOI:10.52547/meo.11.4.181]
8.  Basu, R; & Ray, N. (2015). ISO 9000-A TOOL FOR ACHIEVING SUCCESS OF THE TRAINING FUNCTION. International Journal of Research in Management & Social Science, 3(1), 43.‏
9.  Caliendo, M; Cobb-Clark, D. A; Obst, C; Seitz, H., & Uhlendorff, A. (2022). Locus of control and investment in training. Journal of Human Resources, 57(4), 1311-1349. [DOI:10.3368/jhr.57.4.0318-9377R2]
10.  Chaudhary, S; & Dey, N. (2013). Assessment in open and distance learning system (ODL): A challenge. Open Praxis, 5(3), 207-216.‏ [DOI:10.5944/openpraxis.5.3.65]
11.  Chenari, Z; Rezaeizadeh, M; & Bandali, B. (2022). Designing a prototype of coaching software and measuring its usability. Technology of Education Journal (TEJ), 17 (1), 1-22.‏ [ in Persian]
12.  Coetzee, M; & Truman, K. (2019). The South African learning and development landscape. Practising education, training and development: In South African organisations, 1-98.‏
13.  Costello, J; & Oliver, J. (2018). Human resource management in the media. In handbook of media management and economics (pp. 95-110).‏ [DOI:10.4324/9781315189918-7]
14.  De Feo, J. A. (2017). Juran's quality handbook: The complete guide to performance excellence. McGraw-Hill Education.‏
15.  Els, R; Meyer, H; & Ellis, S. (2022). A measurement scale developed to investigate the effect of leaders' perceptions regarding attitudes towards and commitment to quality management of training. International Journal of Training and Development, 26(1), 120-144.‏ [DOI:10.1111/ijtd.12243]
16.  Eskandari, A; Behrangi, M. R; Arasteh, H; Zainabadi, H. R.(2021). The model based on the paradigmatic role of education management in the excellence of educational organizations in the twenty railway regions of the Islamic Republic of Iran. Journal of management on training organizations. Volume 10, Number (4), pp. 167-188. [ in Persian] [DOI:10.52547/meo.10.4.167]
17.  Ezzati, M; Yuzbashi, A; Shateri, K (2016). Evaluating the current state of training courses and providing a qualitative model for improving the effectiveness of training courses (Case: Tax Affairs Organization of the country). Human Resources Education and Development, Year 12, No. 12, pp. 127-148. [ in Persian]
18.  Faraji, R; Hasami, S. K; & Haq Dost, R (2014). A comparative study of organizational training models and the introduction of the ISO 10015 standard comprehensive training system, scientific and promotional quarterly of standard and quality management, fifth year, number (1), 15 series, pp. 45-55. [ in Persian]
19.  Fathi Vajargah, K; Mohammad Hadi, F. (2013). Basics of quality management in training and improvement of human resources: Tehran. [ in Persian]‏
20.  Georgiana, P; & Delia, D. (2013). The importance of staff in media institutions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 76, 670-675.‏ [DOI:10.1016/j.sbspro.2013.04.184]
21.  Haji Mirrahimi, S. D; Mokhber, A; & Alipour, H. (2016). Factors affecting the improvement of specialized agricultural training courses for experts of the Ministry of Agricultural Jihad. Agricultural Education Management Research, Volume 9, Number (41), pp. 110-129. [ in Persian]‏
22.  Helal, I. (2022). Invenstigating the relationship betven total quality management (TQM) and human resources management (HRM) in Lebanese companies. The EUrASEANs: journal on global socio-economic dynamics, (3 (34), 95-105.‏‏
23.  Ismail Nia, M; Kohestani, H; Ma'ghol, A (2018). Designing and validating the quality improvement model of Farhangian University's virtual education (in a mixed method). Education Technology, Volume 13, Number (2), pp. 409-427. [ in Persian]‏
24.  Jaccard, M. (2013). The Objective is Quality: An Introduction to Performance and Sustainability Management Systems. CRC Press.
25.  Khan, M. A. A; Tarofder, A. K; & Azam, S. F. (2021). Critical factors affecting employees'motivation and productivity in Bangladeshi satellite Television channels. European Journal of Social Sciences Studies, 5(6). [DOI:10.46827/ejefr.v4i3.983]
26.  ‏ Khan, M. N; Malik, S. A; & Janjua, S. Y. (2019). Total Quality Management practices and work-related outcomes: A case study of higher education institutions in Pakistan. International Journal of Quality & Reliability Management.‏ [DOI:10.1108/IJQRM-04-2018-0097]
27.  Khan, M. S. (2008). Studies on some aspects of service quality evaluation with specific relevance to Indian service industries (Doctoral dissertation).‏
28.  Khojasteh Bagherzadeh, H. (2015). The Differences between Media Organization and Industrial Organization. Interdisciplinary Studies in Media and Culture, 5(2), 21-38. [ in Persian]‏
29.  Küng, L. (2017). Strategic management in the media: from theory to practice: London;Thousand Oaks, Calif. Sage.
30.  Kurgat, F. K. (2019). Effect of Change Management on Organizational Performance of Media Companies in Kenya (Doctoral dissertation, Doctoral dissertation, Strathmore University).‏
31.  Kutieshat, R; & Farmanesh, P. (2022). The impact of new human resource management practices on innovation performance during the COVID 19 crisis: a new perception on enhancing the educational sector. Sustainability, 14(5), 2872.‏ [DOI:10.3390/su14052872]
32.  Logachev, M. S; Orekhovskaya, N. A., Seregina, T. N; Shishov, S; & Volvak, S. F. (2021). Information system for monitoring and managing the quality of educational programs. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 93.‏ [DOI:10.3390/joitmc7010093]
33.  Mahmoudi, S. M; Shayani, F; & Karimi, A. (2020). Identification of the solutions for implementing and improving staff training using the gamification approach. Quarterly Journal of Training and Development of Human Resources, 25(7),16- 38. [ in Persian]‏
34.  Mansouri, K; Dehghani, A. (2021). Developing a quality model for organizational training based on the interpretive structural modeling approach (case study of industries in Yazd province). Two Quarterly Journals of Educational Planning Studies, Volume 10, Number (19), pp. 106-124. [ in Persian]
35.  Martins, L. B; Zerbini, T; & Medina Díaz, F. J. (2019). Impact of online training on behavioral transfer and job performance in a large organization. Journal of Work and Organizational Psychology, 35 (1), 27-37.‏ [DOI:10.5093/jwop2019a4]
36.  Mok, K. H. (2000). Impact of globalization: A study of quality assurance systems of higher education in Hong Kong and Singapore. Comparative Education Review, 44(2), 148-174.‏ [DOI:10.1086/447601]
37.  Nawangwulan, S. T., Hufad, A; Ardiwinata, J. S; & Saripah, I. (2020). Effective Communication and Collaboration Training Evaluation for Employee Performance Improvement at National Nuclear Energy Agency. Indian Journal of Public Health Research & Development, 11(1), 1904-1909.‏ [DOI:10.37506/v11/i1/2020/ijphrd/194132]
38.  Nikpour, M. A; Hashem Zahi, E (2022). Designing a model of effective factors on the strategic improvement of human resources in the judiciary of the country. Transformational Human Resources Quarterly, Volume 1, Number (2) . [ in Persian]
39.  Njine, M. (2016). Influence of Iso 9001: 2008 Quality Management Principles on Efficiency in Service Delivery at Nation Media Group, Nairobi County, Kenya (Doctoral dissertation, University Of Nairobi).‏
40.  Oliver, J. J. (2017). Exploring industry level capabilities in the UK creative industries. Creative Industries Journal, 10(1), 75-88.‏ [DOI:10.1080/17510694.2017.1282302]
41.  Peña, I; Sanchez De Pablo, J. D; Muñoz, R. M; & Ruiz, E. (2018). The influence of Total Quality Management on firms' intellectual capital. South African Journal of Business Management, 49(1), 1-9.‏ [DOI:10.4102/sajbm.v49i1.396]
42.  Seyfried, M; & Pohlenz, P. (2018). Assessing quality assurance in higher education: quality managers' perceptions of effectiveness. European journal of higher education, 8(3), 258-271.‏ [DOI:10.1080/21568235.2018.1474777]
43.  Shams, Gh; Ghahramani, M; & Davari Aghdam, F. (2021). Evaluation of the strategic training & development courses according to the Noe Strategic Training & Development Model:(The case study: Rah-e Roshd Educational Complex). Journal of Management and Planning In Educational System, 14(2), 73-112.‏ [ in Persian] [DOI:10.52547/MPES.14.2.73]
44.  Tetteh, H. (2018). Talent and Its Management as Critical Success Factors in the Future of Radio.‏
45.  The website of the General Directorate of Radio and Television Education of the Islamic Republic of Iran (2023/2/12). The five-year program of training and improving human resources of the Islamic Republic of Iran Broadcasting Organization (1401 to 1405). https://iriboffice.ir/tc/MO_CMS/id3cf93678-acc8-4394-8e97-274322bbbe08
46.  van Assen, M. F. (2021). Training, employee involvement and continuous improvement-the moderating effect of a common improvement method. Production planning & control, 32(2), 132-144.‏ [DOI:10.1080/09537287.2020.1716405]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Momen Moghadam R, Maleki Avarsin S, Yari Haj Atalo J, Habibi H. The model of improving the quality of staff training (case study: Broadcasting Organization of the Islamic Republic of Iran). MEO 2023; 12 (3) : 4
URL: http://journalieaa.ir/article-1-590-fa.html

مومن مقدم رباب، ملکی آوارسین صادق، یاری حاج عطالو جهانگیر، حبیبی حمدالله. الگوی بهبود کیفیت آموزش کارکنان (مطالعه موردی: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (3) :93-118

URL: http://journalieaa.ir/article-1-590-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645