[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 4 - ( 10-1402 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 203-177 برگشت به فهرست نسخه ها
آسیب‌شناسی برون‌سپاری آموزش در هنرستان‌های کاردانش: مطالعۀ تجربه زیسته دانش‌آموزان و مدیران/معاونان مدارس
سجاد رضائی* ، علی پورصفر ، آزاده ثامنی ، محمد جواد زحمتکش
دانشگاه گیلان
چکیده:   (173 مشاهده)
مطالعه حاضر با هدف آسیب­شناسی برون‌سپاری آموزش در هنرستان­های کاردانش در استان گیلان انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و با روش پژوهش کیفی پدیدار­شناسی توصیفی انجام شده است. جامعۀ پژوهش را کلیۀ مدیران، معاونان فنی-مهارتی و دانش­آموزان هنرستان­های کار­دانش استان گیلان در سال 1401 تشکیل می­دهند. از میان آنان و به روش هدفمند 16 مدیر و معاون و 30 دانش­آموز انتخاب شدند. ابزار این پژوهش مصاحبۀ نیمه ساختار یافته بود. داده­ها به‌روش هفت مرحله­ای کلایزی پردازش شد و به منظور اعتبار­سنجی داده­های کیفی و مصاحبه از مرحله آخر روش کلایزی و معیار­های لینکلن و گوبا (1985) استفاده شد. یافته­ها استخراج 4 مضمون برای کارکنان و 6 مضمون برای دانش­آموزان را نشان داد. مضامین استخراج شده از مصاحبۀ کارکنان شامل «آسیب­های مربوط به مراکز برون­سپاری»، «آسیب­های مربوط به کیفیت آموزش»، «آسیب‌های مربوط به ادارۀ آموزش و پرورش» و «آسیب‌های مربوط به مدارس» بودند. همچنین «مشکلات مکان و امکانات آموزشگاه»، «مشکلات آموزشی»، «مشکلات مربوط به رعایت نظم»، «مشکلات مربوط به ایمنی»، «مشکلات مربوط به عدم رعایت قوانین مالی» و «مشکلات مربوط به مسافت تا آموزشگاه» مضامین به دست آمده از مصاحبه با دانش­آموزان بودند. توصیه می‌شود استاندارد­های لازم برای انتخاب مراکز ارائه­دهندۀ خدمات برون­سپاری، نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت آنها و استفاده از تجارب کارکنانِ هنرستان­ها و دانش­آموزان درگیر در برون­سپاری اجرایی شود تا چالش­های موجود فروکش نماید.
 
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: آسیب‌شناسی، برون‌سپاری آموزش، هنرستان‌های کاردانش، استان گیلان.
متن کامل [PDF 1103 kb]   (71 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1402/5/7 | پذیرش: 1402/8/25 | انتشار: 1402/12/23
فهرست منابع
1. Abbaszadeh, M. (2012). Validity and reliability in qualitative researches. Journal of Applied Sociology, 23(1), 19-34.
2. AkbaryBoorang, M., Pour, S. (2021). Qualitative Data Analysis with Phenomemenological Appproach (Based on the Colaizzi Method). Birjand, University of Birjand. [In Persian]
3. Ball, S. J. (2007). Education plc: Understanding private sector participation in public sector education. Routledge.
4. Ball, S. J., Thrupp, M., & Forsey, M. (2010). Hidden markets: the new education privatization, British Journal of Sociology of Education, 31:2, 229-241, DOI: 10.1080/01425690903541228. [DOI:10.1080/01425690903541228]
5. Bates, A., Choi, T. H., & Kim, Y. (2021). Outsourcing education services in South Korea, England and Hong Kong: a discursive institutionalist analysis. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 51(2), 259-277. [DOI:10.1080/03057925.2019.1614431]
6. Bornstein, M. H. (2012). Cultural approaches to parenting. Parenting, 12(2-3), 212-221. [DOI:10.1080/15295192.2012.683359]
7. Dana, L. P., Nguyen, H. T., & RafalKuc, B. (2021). Strategic outsourcing risk management of Van Hien University in Vietnam. International Journal of Advanced Multidisciplinary Research and Studies, 1(2), 1-6.
8. Emami Sigaroodi, A., Dehghan Nayeri, N., Rahnavard, Z., & Nori Saeed, A. (2012). Qualitative research methodology: phenomenology. Journal of holistic nursing and midwifery, 22(2), 56-63. [In Persian]
9. Endendijk, J. J., Groeneveld, M. G., Bakermans-Kranenburg, M. J., & Mesman, J. (2016). Gender-differentiated parenting revisited: Meta-analysis reveals very few differences in parental control of boys and girls. PloS one, 11(7), e0159193. [DOI:10.1371/journal.pone.0159193]
10. Godarzi, P., Javaherizadeh, N., & Mehrdad, H. (2021). Designing outsourcing pattern in the Ministry of Education (A new approach in Lorestan Department of Education). Journal of New Approaches in Educational Administration, 12(3), 49-68. doi: 10.30495/jedu.2021.25287.5030 [In Persian]
11. Griggs, G., & Randall, V. (2019). Primary physical education subject leadership: Along the road from in-house solutions to outsourcing. Education 3-13, 47(6), 664-677. [DOI:10.1080/03004279.2018.1520277]
12. Gupta, A., Kanthi Herath, S., & Mikouiza, N. C. (2005). Outsourcing in higher education: An empirical examination. International Journal of Educational Management, 19(5), 396-412. [DOI:10.1108/09513540510607734]
13. Ishizaka, A., Bhattacharya, A., Gunasekaran, A., Dekkers, R., & Pereira, V. (2019). Outsourcing and offshoring decision making. International Journal of Production Research, 57(13), 4187-4193. [DOI:10.1080/00207543.2019.1603698]
14. Kamali, V. (2017). Investigating the impact of outsourcing technical and professional skills training on improving the quality of services (case study: Technical & Vocational Training Organization of Kohgiluyeh and Boyer Ahmad Province). Master's thesis. Islamic Azad University, Gachsaran branch. Iran. [In Persian]
15. Khodaverdi, R. (2011). The advantages, risks and challenges of outsourcing strategy. Roshd-e-Fanavari, 1(25), 65-71. [In Persian]
16. Kirk, D. (2020). Turning outsourcing inside-out? The case of the mindfulness in schools project. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 41(2), 238-250. [DOI:10.1080/01596306.2020.1722426]
17. Lincoln, YS. & Guba, EG. (1985). Naturalistic Inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications. [DOI:10.1016/0147-1767(85)90062-8]
18. Martindale, N. (2019). Does outsourcing school systems degrade education workforces? Evidence from 18,000 English state schools. British Journal of Sociology of Education, 40(8), 1015-1036. [DOI:10.1080/01425692.2019.1647092]
19. Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
20. Mohsenpour, M. (2015). Evaluation of qualitative data. Beyhagh, 16(2), 50-55. [In Persian]
21. Olstad, B. H., Berg, P. R., & Kjendlie, P. L. (2021). Outsourcing swimming education-experiences and challenges. International journal of environmental research and public health, 18(1), 6. [DOI:10.3390/ijerph18010006]
22. Pour, S., Mortazavi, S., Legziyan, M., & Malekzadeh, G. (2017). Extraction of managers' behavioral components in strengthen social workers' extra role behaviors in Imam Khomeini Relief Foundation. Strategic Management Thought, 11(1), 171-200. [In Persian]
23. Poutvaara, P. J. (2020). Public sector outsourcing. IZA World of Labor. [DOI:10.15185/izawol.65.v2]
24. Romero, M., & Sandefur, J. (2022). Beyond short-term learning gains: The impact of outsourcing schools in Liberia after three years. The Economic Journal, 132(644), 1600-1619. [DOI:10.1093/ej/ueab087]
25. Romero, M., Sandefur, J., & Sandholtz, W. (2017). Can Outsourcing Improve Liberia's Schools? Preliminary Results from Year One of a Three-Year Randomized Evaluation of Partnership Schools for Liberia. Center for Global Development Working Paper, (462). [DOI:10.2139/ssrn.3062941]
26. Sadoughi, M. (2008). Reframing Evaluation Criteria of Quantitative Research for Qualitative Research. Methodology of Social Sciences and Humanities, 14(55), 9-31. [In Persian]
27. Saldana, J. (2015). The Coding manual for Qualitative Researchers. Translator: Givian, Abdullah. Tehran: Scientific and Cultural Publications. [In Persian]
28. Shayan, A. (2016) Evaluation of training skills of the second year of thecnical high school by the outsourcing method in the academic year 2015-2016, Master's thesis of non-governmental non-profit higher education institutions - Amol Institute of Higher Education, Iran. [In Persian]
29. Whipp, P. R., Hutton, H., Grove, J. R., & Jackson, B. (2011). Outsourcing physical education in primary schools: Evaluating the impact of externally provided programmes on generalist teachers. Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 2(2), 67-77. [DOI:10.1080/18377122.2011.9730352]
30. Williams, B. J., & Macdonald, D. (2015). Explaining outsourcing in health, sport and physical education. Sport, Education and Society, 20(1), 57-72. [DOI:10.1080/13573322.2014.914902]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei S, Poursafar A, sameni A, Zahmatkesh M J. The Outsourcing pathology of training courses in technical schools (Kar-Daensh): Lived experience of students and managers/deputies. MEO 2023; 12 (4) : 7
URL: http://journalieaa.ir/article-1-624-fa.html

رضائی سجاد، پورصفر علی، ثامنی آزاده، زحمتکش محمد جواد. آسیب‌شناسی برون‌سپاری آموزش در هنرستان‌های کاردانش: مطالعۀ تجربه زیسته دانش‌آموزان و مدیران/معاونان مدارس. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (4) :177-203

URL: http://journalieaa.ir/article-1-624-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 4 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645