[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نقش رهبری یادگیری محور در نگرش به حرفه معلمی با میانجی‌گری عاملیت معلم در معلمان مدارس ابتدایی
سیامک صادقی* ، سیروس قنبری
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.
چکیده:   (12 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی نقش رهبری یادگیری محور در نگرش به حرفه معلمی با میانجی‌گری عاملیت معلم در معلمان مدارس ابتدایی استان کردستان انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، از نوع همبستگی (به‌طور خاص مدل‌یابی معادلات ساختاری) بود. جامعه آماری پژوهش معلمان مدارس ابتدایی استان کردستان به تعداد 6328 در سال تحصیلی 1403-1402 بود که تعداد 362 نفر به‌ روش طبقه‌ای- نسبتی نمونه‌گیری شد. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های رهبری یادگیری ­محور لیو و همکاران، نگرش به حرفه معلمی وین و انوی و عاملیت معلم لیو و همکاران گردآوری شد. داده‌های به‌دست آمده با روش‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون و مدل‌یابی معادلات ساختاری) با کاربست نرم‌افزارهای spss v. 26 وSmart PLS V.3  تحلیل شد. یافته‏ها نشان داد؛ اثر متغیر رهبری یادگیری محور بر متغیر نگرش به حرفه معلمی (360/0)، بر متغیر عاملیت معلم (400/0) در سطح 01/0 معنادار است. همچنین اثر متغیر عاملیت معلم بر متغیر نگرش به حرفه معلمی (318/0) و تأثیر غیرمستقیم متغیر رهبری یادگیری محور بر متغیر نگرش به حرفه معلمی (127/0) در سطح 01/0 معنادار است. در نتیجه رهبری یادگیری محور می‌تواند با میانجی‌گری عاملیت معلم نگرش به حرفه معلمی را در معلمان بهبود بخشد.
 
واژه‌های کلیدی: نگرش به حرفه معلمی، رهبری یادگیری محور، عاملیت معلم
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1404/1/29 | پذیرش: 1404/6/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4725