هدف از انجام این پژوهش مطالعه اثر فلات شغلی بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش با نقش میانجی بیاعتمادی بین فردی بود. این پژوهش کاربردی بوده و با استفاده از روش تحقیق پیمایشی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان تربیتبدنی استان گلستان (686 نفر) بود که 247 معلم بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند.. ابزار گردآوری دادههای پژوهش شامل پرسشنامههای فلات شغلی، بیاعتمادی بین فردی و رفتار پنهان سازی دانش بود. روایی پرسشنامهها به شیوه ظاهری و محتوایی توسط 5 متخصص مدیریت ورزشی ارزیابی و تأیید شد. برای بررسی پایایی پرسشنامههای پژوهش مطالعهای مقدماتی انجام شد و مقادیر آلفای کرونباخ پرسشنامههای فلات شغلی، بیاعتمادی بین فردی و رفتار پنهانسازی دانش به ترتیب 0/78، 0/81 و 0/80 برآورد شدند که این مقادیر نشان دهنده پایا بودن ابزار مورد استفاده هستند. تحلیل دادههای گردآوری شده به شکل توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (مدلسازی معادلات ساختاری) انجام گردید. نتایج پژوهش نشان داد اثر فلات شغلی بر بیاعتمادی بین فردی معلمان ورزش مثبت و معنیدار است. بخش دیگری از نتایج نشان داد فلات شغلی اثر مثبت و معنیداری بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش دارد. در نهایت، اثر مثبت و معنیدار فلات شغلی بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش با نقش میانجی بیاعتمادی بین فردی تأیید گردید. با توجه به نتایج پژوهش میتوان ایجاد فرهنگ همکاری و تبادل دانش در مدارس، برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی، پرورش فرهنگ ارتباطات باز و ترغیب معلمان ورزش به اشتراک گذاری دانش خود با همکاران پیشنهاد میشود.