[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
اثر فلات شغلی بر بی‌اعتمادی بین فردی و رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش
علی چوری* ، آرزو لکزایی ، ناصر بای
دانشگاه گنبد کاووس
چکیده:   (5 مشاهده)

هدف از انجام این پژوهش مطالعه اثر فلات شغلی بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش با نقش میانجی بی‌اعتمادی بین فردی بود. این پژوهش کاربردی بوده و با استفاده از روش تحقیق پیمایشی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان تربیت‌بدنی استان گلستان (686 نفر) بود که 247 معلم به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش شامل پرسش‌نامه‌های فلات شغلی، بی‌اعتمادی بین فردی  و رفتار پنهان سازی دانش بود. روایی پرسش‌نامه‌ها به شیوه ظاهری و محتوایی توسط 5 متخصص مدیریت ورزشی ارزیابی و تأیید شد. برای بررسی پایایی پرسش‌نامه‌های پژوهش مطالعه‌ای مقدماتی انجام شد و مقادیر آلفای کرونباخ پرسش‌نامه‌های  فلات شغلی، بی‌اعتمادی بین فردی و رفتار پنهان‌سازی دانش به ترتیب 0/78، 0/81 و 0/80 برآورد شدند که این مقادیر نشان دهنده پایا بودن ابزار مورد استفاده هستند. تحلیل داده‌های گردآوری شده به شکل توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (مدل‌سازی معادلات ساختاری) انجام گردید. نتایج پژوهش نشان داد اثر فلات شغلی بر بی‌اعتمادی بین فردی معلمان ورزش مثبت و معنی‌دار است. بخش دیگری از نتایج نشان داد فلات شغلی اثر مثبت و معنی‌داری بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش دارد. در نهایت، اثر مثبت و معنی‌دار فلات شغلی بر رفتار پنهان سازی دانش معلمان ورزش با نقش میانجی بی‌اعتمادی بین فردی تأیید گردید. با توجه به نتایج پژوهش می‌توان ایجاد فرهنگ همکاری و تبادل دانش در مدارس، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، پرورش فرهنگ ارتباطات باز و ترغیب معلمان ورزش به اشتراک گذاری دانش خود با همکاران پیشنهاد می‌شود.


واژه‌های کلیدی: آموزش و پرورش، اشتراک‌گذاری دانش، فلات شغلی، اعتماد
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1404/5/4 | پذیرش: 1404/9/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4732