[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 2 - ( 12-1395 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 220-203 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثربخشی شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام (نمونه موردی منطقه 6 تهران)
حمیدرضا رضازاده بهادران، مهدی شریعتمداری، مهدیه عرب*
چکیده:   (3620 مشاهده)
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام در منطقه 6 شهر تهران انجام گرفته است. پژوهش توصیفی و پیمایشی و جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری 210 نفر از داوطلبین طرح دوام منطقه 6 تهران از ابتدا تا نیمسال دوم 94 و با حجم نمونه 136 نفر(طبق جدول مورگان)، به روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب گردیده است. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه 30 سؤالی محقق ساخته بوده است که پس از تأیید روایی صوری و پایایی ضریب آلفای کرونباخ (872/0=α) به اجرا درآمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون t تک گروهی، t دو گروه و فریدمن استفاده شد. بر اساس آزمون فریدمن، از دیدگاه داوطلبین، آموزش تئوری مدیریت بحران، بر یادگیری داوطلبین کمترین اهمیت و استفاده از مربیان مرتبط بیشترین اهمیت را در میان مؤلفه‌های اثربخشی شیوه‌های آموزش مدیریت بحران دارد. نتایج آماری مشخص می‌کند که، همگی مؤلفه‌های شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام تأثیر گذار است، در نتیجه می‌توان گفت، شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام تأثیر گذار است.
 
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت سانحه(بحران)، آموزش تئوری مدیریت بحران، آموزش عملی مدیریت بحران، داوطلبین طرح دوام.
متن کامل [PDF 290 kb]   (1239 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1396/2/24 | پذیرش: 1396/2/24 | انتشار: 1396/2/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Studying Effectiveness Of Training Methods Of Disaster Management On Dawam Design Volunteers Learning (Case study of district 6 Tehran). MEO 2017; 5 (2) :203-220
URL: http://journalieaa.ir/article-1-86-fa.html

رضازاده بهادران حمیدرضا، شریعتمداری مهدی، عرب مهدیه. بررسی اثربخشی شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام (نمونه موردی منطقه 6 تهران). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (2) :203-220

URL: http://journalieaa.ir/article-1-86-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( 12-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645