[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 1 - ( 6-1396 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 73-102 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر رهبری فضیلت‌گرا بر خودتوسعه‌ای معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی
سیروس قنبری، اصغر اسکندری
دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
چکیده:   (2693 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رهبری فضیلت­گرا بر خودتوسعه­ای معلمان و با میانجی­گری یادگیری سازمانی است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع مدل­یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان همدان به تعداد 8567 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 368 آزمودنی تعیین گردید. برای گردآوری داده­ها از سه پرسش­نامه رهبری فضیلت­گرا، خودتوسعه­ای و یادگیری سازمانی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسش­نامه­ها از تحلیل عاملی تأییدی و جهت سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که به ترتیب 93/0، 87/0 و 85/0 برآورد گردید. داده­های تحقیق پس از جمع­آوری با استفاده از نرم­افزارهای آماری SPSS و LISREL تحلیل شدند. یافته­ها نشان داد که: اثر مستقیم رهبری فضیلت­گرا بر یادگیری سازمانی و خودتوسعه­ای معلمان مثبت و معنادار می­باشد. به علاوه، اثر غیرمستقیم رهبری فضیلت­گرا بر خودتوسعه­ای معلمان با میانجی­گری یادگیری سازمانی مثبت و معنادار است. بنابراین، مدیران و رهبران مدارس می­توانند جهت بهبود خودتوسعه­ای معلمان بر ابعاد رهبری فضیلت­گرا تمرکز نموده و برای تسهیل این فرایند از یادگیری سازمانی بهره گیرند.
 
کلید واژگان: رهبری فضیلت­گرا، خودتوسعه­ای معلمان، یادگیری سازمانی
واژه‌های کلیدی: رهبری فضیلت‌گرا، خودتوسعه‌ای معلمان، یادگیری سازمانی
متن کامل [PDF 575 kb]   (1176 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/6/19 | پذیرش: 1396/6/19 | انتشار: 1396/6/19
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of virtuous leadership on teachers’ self-development with the mediation of organizational learning. 3. 2017; 6 (1) :73-102
URL: http://journalieaa.ir/article-1-89-fa.html

قنبری سیروس، اسکندری اصغر. تأثیر رهبری فضیلت‌گرا بر خودتوسعه‌ای معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1396; 6 (1) :73-102

URL: http://journalieaa.ir/article-1-89-fa.html



دوره 6، شماره 1 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4219