[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 59-85 برگشت به فهرست نسخه ها
کارراهه شغلی و خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه‌ای (مطالعه موردی: استان همدان)
محمدرضا اردلان ، مدینه همتی
دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، ایران دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، ایران
چکیده:   (234 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کارراهه شغلی با خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان انجام شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده­ها توصیفی- همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کلیه مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان به تعداد 156 نفر می­باشد که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای 111 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد. برای گردآوری داده­های پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی مربیان تی اسچانن تی موران و وولفولک و کارراهه شغلی بیگلیاردی و همکاران استفاده شد. روایی سازه پرسشنامه­های پژوهش از طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه­ها نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه خودکارآمدی 93/0 و برای پرسشنامه کارراهه شغلی 94/0 به دست آمد. داده­های تحقیق پس از جمع آوری در دو سطح توصیفی(میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی(تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون گام به گام و مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS19  و LISREL8.8 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که وضعیت خودکارآمدی و کارراهه شغلی مربیان فنی و حرفه­ای استان همدان بالاتر از سطح متوسط(3) است. نتایج ضریب همبستگی نشان داد که بین کارراهه شغلی و خودکارآمدی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، هم­چنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که مؤلفه سبک زندگی(33/0) قدرت پیش بینی خودکارآمدی مربیان را دارند. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که اثر کارراهه شغلی بر خودکارآمدی معنی داری مثبت و معنادار است.
 
 
واژه‌های کلیدی: کارراهه شغلی، خودکارآمدی، مربیان فنی و حرفه­ای.
متن کامل [PDF 418 kb]   (229 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۲/۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Job Career and Self-efficacy of vocational trainers (Case study: Hamedan Province) . 3. 2018; 6 (2) :59-85
URL: http://journalieaa.ir/article-1-96-fa.html

اردلان محمدرضا، همتی مدینه. کارراهه شغلی و خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه‌ای (مطالعه موردی: استان همدان). دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1396; 6 (2) :59-85

URL: http://journalieaa.ir/article-1-96-fa.html



دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731