:: دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 161-131 برگشت به فهرست نسخه ها
پایش درونی دشواری‌ها و بایسته‌های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران
احمد ولی پور ، علی خلخالی* ، محمود حقانی
گروه مدیریت آموزشی، واحدتهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده:   (2868 مشاهده)
مقاله حاضر گزارش پایش درونی دشواری‌ها و بایسته‌های راهبردهای مدیریت آموزش بانک کشاورزی، است. رویکرد پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بـا اسـتفاده از روش گروه کانونی بوده. این گروه کانونی متشکل از 16 تن از مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی بانک‌کشاورزی و متخصصان دانشگاهی بودند که با لحاظ شاخص اشباع نظری، بطور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند. گفت‌و‌گوهای عمیق و تعاملی مطروحه در گروه کانونی، با روش تحلیل مضمون، کدگذاری شدند. یافته‌های حاصل از اجرای گروه کانونی، پس از غربالگری و حذف موارد مشترک، شامل 47 کد مفهومی متعلق به دشواری‌های راهبردی پیش‌روی مدیریت آموزش، و 72 کد مربوط به بایسته‌های راهبردی مدیریت آموزش اثر‌بخش در بانک کشاورزی بود. تم‌های اصلی متعلق به دشواری‌های راهبردی مدیریت آموزش، شامل  "ساختار فرهنگی، ساختار آموزشی و ساختار سیاسی"، و تم‌های اصلی متعلق به راهبردهای ایجابی مدیریت آموزش اثربخش، "نیازسنجی جامع، برنامه‌ریزی‌آموزشی‌حرفه‌ای و تدوین الگوی سنجش جامع" بودند.
واژه‌های کلیدی: راهبردهای مدیریت آموزشی، پایش درونی، بانک کشاورزی، آموزش منابع انسانی.
متن کامل [PDF 334 kb]   (1063 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/6/27 | پذیرش: 1399/9/30 | انتشار: 1399/11/7


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها