[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
پایش درونی دشواری‌ها و بایسته‌های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران
احمد ولی پور، علی خلخالی، محمود حقانی
گروه مدیریت آموزشی، واحدتهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده:   (108 مشاهده)
مقاله حاضر گزارش پایش درونی دشواری‌ها و بایسته‌های راهبردهای مدیریت آموزش بانک کشاورزی، است. رویکرد پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بـا اسـتفاده از روش گروه کانونی بوده. این گروه کانونی متشکل از 16 تن از مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی بانک‌کشاورزی و متخصصان دانشگاهی بودند که با لحاظ شاخص اشباع نظری، بطور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند. گفت‌و‌گوهای عمیق و تعاملی مطروحه در گروه کانونی، با روش تحلیل مضمون، کدگذاری شدند. یافته‌های حاصل از اجرای گروه کانونی، پس از غربالگری و حذف موارد مشترک، شامل 47 کد مفهومی متعلق به دشواری‌های راهبردی پیش‌روی مدیریت آموزش، و 72 کد مربوط به بایسته‌های راهبردی مدیریت آموزش اثر‌بخش در بانک کشاورزی بود. تم‌های اصلی متعلق به دشواری‌های راهبردی مدیریت آموزش، شامل  "ساختار فرهنگی، ساختار آموزشی و ساختار سیاسی"، و تم‌های اصلی متعلق به راهبردهای ایجابی مدیریت آموزش اثربخش، "نیازسنجی جامع، برنامه‌ریزی‌آموزشی‌حرفه‌ای و تدوین الگوی سنجش جامع " بودند.
واژه‌های کلیدی: راهبردهای مدیریت آموزشی، پایش درونی، بانک کشاورزی، آموزش منابع انسانی.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/8/13 | پذیرش: 1399/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4256