مدیران مدارس و شبکههای اجتماعی مجازی: کنکاشی بر کاستیها، قوتها، فرصتها، تهدیدها و ارائهی راهبردها
|
حسن رضا زینآبادی، سید احمد پورموسوی*، محمد فرزانه |
دانشگاه خوارزمی |
|
چکیده: (3386 مشاهده) |
هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکههای اجتماعی مجازی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود که با استفاده از روش تحلیل محتوا و با رویکرد ارزیابی انجام شد. مشارکت کنندگان در مطالعه20 نفر از مدیران مدارس و 10 نفر از کارشناسان فناوری واحدهای آموزشی و اداری بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و گلولهبرفی انتخاب شدند. دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شد. وضعیت مدیران مدارس در مواجهه با شبکههای اجتماعی، در دو بعد داخلی و خارجی و در ارتباط با حوزههای کارکردی مدیران مورد توجه بود. در بعد خارجی، فرصتها و تهدیدهای شبکههای اجتماعی برای مدارس به طور اعم و برای مدیران مدارس به طور اخص و در بعد داخلی، نقاط قوت و ضعف کلی مدارس در ارتباط با شبکههای اجتماعی، بررسی گردید. پس از جمعآوری و تحلیل محتوای پاسخها با استفاده از روش کدگذاری در سطح باز و محوری، تعداد 44 فرصت و به همین تعداد تهدیدهای احتمالی شبکههای اجتماعی مجازی برای مدیران مدارس و نقاط قوت و ضعف درونی مدارس شناسایی گردید. سپس راهبردهای لازم جهت استفاده از فرصتها و نقاط قوت، همچنین مرتفعسازی نقاط ضعف و مقابله با تهدیدهای شبکه های اجتماعی بیان گردید.
|
|
واژههای کلیدی: مدیران مدارس- شبکههای اجتماعی مجازی- تحلیل SWOT |
|
متن کامل [PDF 345 kb]
(1023 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1397/8/5 | پذیرش: 1397/8/5 | انتشار: 1397/8/5
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|