[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 186-155 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدلی جهت جو نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی براساس یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی
ابوالفضل صمدیان، فتـــاح نــاظم*، افسانه صابر گرکانی
دانشگاه آزاد اسـلامی، رودهن، ایران.
چکیده:   (2620 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی جهت جو نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی براساس یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی بوده است. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی با تأکید بر مدل سازی معادلات ساختاری بوده و جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، خبرگان دانشگاه (20نفر) و در بخش کمی شامل کلیه کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد (1535نفر) تشکیل داده است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد 320 نفربا استفاده از روش تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسش‌نامه محقق ساخته؛ براساس ادبیات و پیشینه پژوهش و دیدگاه خبرگان و متخصصین دانشگاه و پرسش‌نامه‌های استاندارد؛ یادگیری سازمانی نیفه(2001)، عدالت سازمانی نیهوف و مورمن(1993)، رهبری اخلاقی دی هاگ و دن هارتگ(2008) بوده است. که روایی آن‌ها با استفاده از نظر خبرگان و متخصصان و پایائی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 93/0، 88/0، 92/0 و 86/0 به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از دو نرم افزار spss و lisrel که جهت بررسی سوالات پژوهش از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیر استفاده شده است. با استفاده از تحلیل مسیر نتایج پژوهش نشان داد که یادگیری سازمانی با ضریب (91/0)، عدالت سازمانی (83/0) و رهبری اخلاقی (72/0)  هرکدام تاثیر معناداری با اجرای جو سازمانی نوآورانه دارند و مدیران سازمان‌ها با برقراری یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی می‌توانند موجب بروز رفتارهای خلاقانه و مبتکرانه در سازمان شوند.
 
واژه‌های کلیدی: جونواورانه، یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی.
متن کامل [PDF 542 kb]   (1328 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1398/7/28 | پذیرش: 1398/10/30 | انتشار: 1398/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Model for Innovative claimate in Islamic Azad University Based on Organizational Learning, Organizational Justice and Ethical Leadership. MEO 2020; 8 (2) :155-186
URL: http://journalieaa.ir/article-1-133-fa.html

صمدیان ابوالفضل، نــاظم فتـــاح، صابر گرکانی افسانه. ارائه مدلی جهت جو نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی براساس یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (2) :155-186

URL: http://journalieaa.ir/article-1-133-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660