ارزیابی تأثیر استراتژیهای مدیریت دانش بر رفتار نوآورانه کارکنان در محل کار (مطالعه موردی: سازمانهای دانشمحور)
|
مریم پوریزدانی کجور، داود کیاکجوری*، حسینعلی تقی پور، محمد غفاری مجلج |
دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران. |
|
چکیده: (2379 مشاهده) |
هدف از این پژوهش ارزیابی تأثیر استراتژیهای مدیریت دانش بر رفتار نوآورانه کارکنان در محل کار بود. جامعه آماری شامل کلیه رؤسا و معاونین منابع انسانی دانشگاههای دولتی استان مازندران، جمعاً 105 نفر، بود. با استفاده از معادله کوکران، تعداد نمونه آماری برابر با 82 نفر ارزیابی شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که مشتمل بر 35 گویه بود، استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تائید 30 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی برای تمامی متغیرهای مورد بررسی بالاتر از 7/0 به دست آمد که در حد قابل قبولی میباشد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی از آزمون رگرسیون در نرمافزار SPSS استفاده شد. یافتهها نشان داد که تمامی استراتژیهای مدیریت دانش شامل استراتژی تسهیم دانش، استراتژی خلق دانش، استراتژی بهکارگیری دانش و استراتژی ذخیرهسازی دانش بر رفتار نوآورانه کارکنان در محل کار تأثیرگذار میباشند.
|
|
واژههای کلیدی: استراتژیهای مدیریت دانش، تسهیم دانش، خلق دانش، بهکارگیری دانش، ذخیرهسازی دانش، رفتار نوآورانه کارکنان در محل کار. |
|
متن کامل [PDF 476 kb]
(1317 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1399/1/27 | پذیرش: 1399/4/31 | انتشار: 1399/5/26
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|