[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 102-81 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل و ارزیابی شاخص‌های تعیین کننده دسترسی برابر به فرصت‌های آموزش عالی سلامت و ارائه مدل کاهش نابرابری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
غلامرضا مرمریان* ، محمد حسنی ، بهناز مهاجران
دانشگاه ارومیه
چکیده:   (1086 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف ارزیابی شاخص­های تعیین کننده دسترسی برابر به فرصت­های آموزش عالی سلامت و ارائه مدل کاهش نابرابری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی ـ تحلیلی است. شیوه جمع­آوری آمار و داده­ها به صورت اسنادی و پیمایشی بوده است. جامعه آماری در دو بخش شامل اسناد و آمار 7 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشجویان دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بوده است. در بخش اسنادی از روش نمونه­گیری سرشماری و در بخش توصیفی از روش نمونه ­گیری تصادفی طبقه­ای نسبی استفاده شده است. در تجزیه وتحلیل داده­ها از مدل­های تاپسیس، تحلیل مسیر و شبکه­های عصبی استفاده شد.بررسی رتبه­بندی دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از فن وزن­دهی آنتروپی و تاپسیس نشان می­دهد که ازنظر برخورداری از شاخصهای تحقیق بین دانشکده­ها نابرابری وجود دارد. تحلیل خوشه­ای و تقسیم­بندی مناطق به سه سطح؛ برخوردار، نیمه برخوردار و کمتربرخوردار نشان می­دهد که میان دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تفاوت وجود دارد. همچنین نتایج شبکه­های عصبی نشان می­دهد که شاخص زمینه­ای و دروندادی بیشترین و شاخص بروندادی کمترین تأثیر مستقیم بر نابرابری دانشکده­های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دارند.
واژه‌های کلیدی: فرصت‌های آموزشی، نابرابری آموزشی، شاخصهای آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه.
متن کامل [PDF 7020 kb]   (292 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش عالی
دریافت: 1400/9/12 | پذیرش: 1401/3/29 | انتشار: 1401/8/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

marmarian G, hasani M, mohajeran B. Analysis and evaluation of indicators determining equal access to higher health education opportunities and presenting a model for reducing inequality in Kermanshah University of Medical Sciences. MEO 2022; 11 (3) :81-102
URL: http://journalieaa.ir/article-1-416-fa.html

مرمریان غلامرضا، حسنی محمد، مهاجران بهناز. تحلیل و ارزیابی شاخص‌های تعیین کننده دسترسی برابر به فرصت‌های آموزش عالی سلامت و ارائه مدل کاهش نابرابری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (3) :81-102

URL: http://journalieaa.ir/article-1-416-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660