[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 4 - ( 10-1401 ) ::
جلد 11 شماره 4 صفحات 107-87 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مدل علی چالش های رهبری اجتماعات یادگیری حرفه ای مدارس متوسطه شهر ارومیه
سکینه حبی قراتپه* ، محمد حسنی ، حسن قلاوندی ، ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی
دانشگاه ارومیه
چکیده:   (2384 مشاهده)
یکی از عوامل مهم در توسعه حرفه­ای معلمان ایجاد اجتماعات یادگیری حرفه­ای در مدارس می­باشد که نقش مهم مدیران مدارس در رهبری اجتماعات یادگیری حرفه­ای بر کسی پوشیده نیست. بنابراین توانمند سازی مدیران و رفع چالش­ها در این زمینه نقش بسیار مهمی می­تواند در جهت پیشرفت و توسعه شایستگی­های معلمان و پیشرفت دانش آموزان داشته ­باشد. هدف این پژوهش تبیین مدل علی چالش­های رهبری اجتماعات یادگیری حرفه­ای مدارس متوسطه می­باشد. نوع پژوهش کاربردی و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل داده­ها کمی توصیفی است. جامعه آماری پژوهش مدیران مدارس متوسطه شهر ارومیه 451 نفر بود که 210 نفر به عنوان نمونه  با روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده­ها پرسشنامه محقق ساخته درباره چالش­های رهبری جوامع یادگیری حرفه­ای بود  که در چهار بخش: چالش­های فردی، چالش­های گروهی، چالش­های سازمانی و چالش­های بیرونی مورد ارزیابی قرار ­گرفت که روایی محتوایی توسط متخصصان و تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 88/0محاسبه و تایید گردید.  تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش از طریق مدل سازی معادلات ساختاری  و با استفاده از نرم افزار SMART PLS18 انجام گردید. نتایج تحلیل مدل سازی چالش­های رهبری جامعه یادگیری حرفه­ای نشان داد که مدل رهبری اجتماعات یادگیری حرفه­ای اعتبار و برازش مناسب دارد.
 
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: رهبری، جامعه یادگیری حرفه ای، مدل علی، مدل سازی معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 1184 kb]   (858 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1400/12/21 | پذیرش: 1401/6/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hobbi Ghratapeh S, Hassani M, Ghalavandi H, Ghasemzadeh Alishahi A. Explaining the Causal Model of Leadership Challenges of professional Learning Communities at high Schools in Urmia. MEO 2022; 11 (4) : 5
URL: http://journalieaa.ir/article-1-419-fa.html

حبی قراتپه سکینه، حسنی محمد، قلاوندی حسن، قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل. تبیین مدل علی چالش های رهبری اجتماعات یادگیری حرفه ای مدارس متوسطه شهر ارومیه. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (4) :87-107

URL: http://journalieaa.ir/article-1-419-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 4 - ( 10-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660