[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 4 - ( 10-1401 ) ::
جلد 11 شماره 4 صفحات 156-135 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت الگوی مؤثر آموزش و یادگیری بر اخلاق حرفه ای و تاب آوری شغلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان
نادر هاشم زاده اقدم* ، محمد رضا بهرنگی
دانشگاه آزاد اسلامی شبستر
چکیده:   (825 مشاهده)
این پژوهش  با هدف مدیریت و اجرای مدلی مؤثر (MEM) برای آموزش/یادگیری اخلاق حرفه­ای و بهبود تاب­ آوری شغلی صورت گرفت. این مطالعه شبه­ تجربی در کارگاه اخلاق حرفه­ ای به­ منظور مقایسه و اندازه­ گیری اثرات MEM بر آموزش/یادگیری بر اساس: استفاده از MEM در گروه تجربی A، آموزش مبتنی بر فراخواندگی MEM در رفتار اخلاقی حرفه­ ای معلمان در گروه تجربی B و آموزش سنتی در گروه کنترل C انجام شد. جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان فرماندهی پلیس دانشگاه­ جامع­ علمی­ کاربردی­ کردستان بودند که از آن میان سه کلاس 25 دانشجو به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع­ آوری داده­ های میدانی از پرسشنامه اخلاق حرفه­ ای کادوزر (2002) و پرسشنامه تاب­آوری کانر-دیویدسون (2003) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس به­ وسیله نرم­ افزارSPSS23  اثربخشی قابل توجه الگوی آموزش/یادگیری به شیوۀ مدیریت مؤثر یادگیری را به لحاظ آماری معنادار در ارتقای اخلاق حرفه‌ای و تاب‌آوری شغلی کارکنان در مقایسه با الگوهای آموزشی سنتی نشان داد. الگوسازی رفتاری نوآورانه مدرس در اجرای الگو نیز، زمینه یادگیری سازنده فراگیران از طریق درگیری ذهنی با مفاهیم و تجربه رفتاری آن مفاهیم را پدیدار نمود. کارآمدی الگو با توجه به نهادینه­ سازی الگوی رفتاری در فرآیند اجرای آن به­ عنوان روش آموزشی نوآورانه مورد بحث و در نتیجه کاربرد الگوی آموزشی مذکور را مدلل نمود. بهره‌گیری از این نوع الگوی تدریس مدیریت آموزش آمیخته با الگوسازی رفتاری مدرس جهت بکارگیری ظرفیت‌های خلاق فراگیران در یادگیری عمیق و پایدار توصیه گردید.
 
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، تاب‌آوری شغلی، الگوی مدیریت مؤثر یادگیری، الگوسازی آموزش رفتاری.
متن کامل [PDF 1357 kb]   (277 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1401/2/24 | پذیرش: 1401/6/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hashemzadeh Aghdam N, Behrangi M R. Managing an Effective Model (MEM) of teaching and learning on student’s professional ethics and job resilience of NAJA Staff in Kurdistan Provincial Police University of Applied Sciences. MEO 2022; 11 (4) : 7
URL: http://journalieaa.ir/article-1-448-fa.html

هاشم زاده اقدم نادر، بهرنگی محمد رضا. مدیریت الگوی مؤثر آموزش و یادگیری بر اخلاق حرفه ای و تاب آوری شغلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (4) :135-156

URL: http://journalieaa.ir/article-1-448-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 4 - ( 10-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645