[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 2 - ( 4-1402 ) ::
جلد 12 شماره 2 صفحات 62-43 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر یادگیری معکوس برانگیزش تحصیلی و میزان رضایت از شیوه تدریس در دانشجو معلمان
مرجان معیری*
دانشگاه فرهنگیان
چکیده:   (620 مشاهده)
هدف از این پژوهش اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر یادگیری معکوس برانگیزش تحصیلی و میزان  رضایت از شیوه تدریس در دانشجو معلمان  است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود .جامعه آماری  موردمطالعه در این پژوهش دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی هرمزگان می‌باشند که از میان آنها 30 نفر از افرادی که درس آموزش ریاضی را در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399 انتخاب کرده بودند به‌عنوان نمونه تحقیق به‌صورت هدفمند در نظر گرفته شدند. دانشجویان به شکل تصادفی در دو گروه، (14) نفر در گروه آزمایش و برای تدریس معکوس و (16) نفر در گروه کنترل برای تدریس سنتی  انتخاب شدند. برای سنجش انگیزش تحصیلی از پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر  استفاده شد. ضرایب پایایی پاره مقیاس های این ابزار با استفاده از فرمول 20 کودر- ریچاردسون بین05/0تا 084/0 گزارش شد. برای بررسی میزان رضایتمندی  دانشجو معلمان از پرسشنامه احدیت که شامل15 گویه که برای روایی پرسشنامه به شیوه اعتبار محتوا از طریق دریافت نظرات 10 نفر از استادان گروه آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان بررسی شد و پایایی آن به شیوه ضریب کودر- ریچاردسون بررسی و 82/0 محاسبه و تایید شد، در پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شد. تدریس معکوس به مدت سه هفته و هر هفته 2 جلسه واحد درسی آموزش ریاضی برای دانشجو معلمان آموزش ابتدایی بود که در هفته یک جلسه تدریس معکوس در منزل(یادگیری در منزل توسط منابع تهیه‌شده توسط نویسنده) انجام گرفت و یک جلسه حل تمرینات در کلاس صورت گرفت. نتایج حاصل از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون T نشان داد که آموزش ریاضی مبتنی بر یادگیری معکوس برانگیزش تحصیلی و میزان رضایت از شیوه تدریس در دانشجو معلمان کلاس معکوس نسبت به کلاس سنتی افزایش داشته است.
 
واژه‌های کلیدی: کلاس درس معکوس، انگیزش، رضایت، شیوه تدریس، دانشجو معلمان
متن کامل [PDF 1465 kb]   (236 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش عالی
دریافت: 1401/6/25 | پذیرش: 1401/12/14 | انتشار: 1402/4/26
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

moayeri M. The effectiveness of reverse learning based on mathematics education in academic motivation and satisfaction with the teaching method in student teachers. MEO 2023; 12 (2) :43-62
URL: http://journalieaa.ir/article-1-526-fa.html

معیری مرجان. اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر یادگیری معکوس برانگیزش تحصیلی و میزان رضایت از شیوه تدریس در دانشجو معلمان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (2) :43-62

URL: http://journalieaa.ir/article-1-526-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 2 - ( 4-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4652